מספר חברי קונגרס דמוקרטים שלחו מכתב לממשל טראמפ בסוף שבוע שעבר לפיו על ארה"ב לדרוש מסין להגביל את "עודף הייצור המבני" שלה. המכתב נשלח בזמן שמזכיר האוצר של ארה"ב מקיים שיחות מסחר עם גורמים סיניים בספרד. עודף הייצור פוגע בכלכלה, מכיוון שכאשר אין די קונים בשוק המקומי, הסחורה נשלחת לחו"ל מה שגורם לשינויים במחירים, כך על פי דיווח היום (שני) ברויטרס.
ביום ראשון מזכיר האוצר סקוט בסנט, נציב הסחר ג'יימיסון גריר ומזכיר המסחר האוורד לוטניק החלו בשיחות עם גורמים סיניים בספרד. מהצד הסיני הגיע סגן ראש הממשלה הא לי-פנג. במכתב דרשו חברי הקונגרס כי כל הסכם סחר שייחתם עם סין יכלול "דרישות" מחייבות להפחתת עודף הייצור.

"השימוש ההיסטורי וההרסני של הרפובליקה העממית של סין בעודף ייצור מבני כדי להניע צמיחה כלכלית עולה במחיר ברור לתעשייה האמריקאית, לתעסוקה וליציבות השווקים הבינלאומיים" נכתב. חברי הקונגרס ציינו את ייצור הפלדה והפאנלים הסולאריים כדוגמא לתעשיות בהן התקיים עודף ייצור.
המכתב מציע לממשל לנצל את חוסר הנחת של מדינות נוספות מ"עודף הייצור" הסיני, על מנת לגבש קואליציה בינלאומית שתטפל בנושא זה. כדי לעשות זאת, חברי הקונגרס מציעים לממשל לשקול גישה מאוזנת יותר בנושא המכסים שארה"ב הטילה בעבר על מדינות ידידותיות.
