מזכיר המדינה האמריקני, מרקו רוביו, נחת הבוקר (ראשון) בישראל ופתח את ביקורו יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי בביקור בכותל המערבי.
ראש הממשלה, מזכיר המדינה, ושגריר ארה"ב פתחו את הביקור בתפילה מיוחדת עבור נשיא ארה"ב – כאות הוקרה על עמידתו הנחושה לצידה של מדינת ישראל בעת הזו, ועל תרומתו לביטחון האזור ולשלום בין שתי המדינות. ונשאו תפילה לשלומם של החטופים שישובו במהרה לחיק משפחותיהם.

במהלך הביקור טמן ראש הממשלה בין אבני הכותל פתק בו נכתב: "לשחרור חטופינו, לשלום חיילינו, להכרעת אויבינו ולחברות האמיצה עם ארה"ב ידידתנו".

גם אשת ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו טמנה פתק בין אבני הכותל בו נכתב: "לשלום חיילנו הגיבורים, שיחזרו הביתה בשלום, לבריאות מלאה של הפצועים בגוף ובנפש, לשחרור כל חטופינו, ולשלומו והצלחתו של ראש הממשלה שלנו, בעלי, שנצליח להתגבר ולנצח את אויבנו ולחיות בביטחון ושלום בארצנו – ולידידות עם חברתנו – אמריקה".

בהמשך הביקור, רה"מ ומזכיר המדינה סיירו בחפירות הארכיאולוגיות החדשות שבמנהרות הכותל, שם הוצגו בפניהם על ידי ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת חורבן בית שני. בסיום הביקור חתם מזכיר המדינה האמריקני בספר האורחים של הכותל: "שהשלום יזרח על הארץ הקדושה הזאת ועל העולם כולו".

כזכור, אמש, לפני המראתו, פרסם רוביו פוסט בחשבון ה-X שלו: "בדרכי לירושלים. המיקוד שלי יהיה בהחזרת החטופים, במציאת דרכים להבטיח שהסיוע ההומניטרי יגיע לאזרחים, ובהתמודדות עם האיום שמציב חמאס". בהמשך הוסיף: "חמאס אינו יכול להמשיך להתקיים אם המטרה היא להשיג שלום באזור".
