על רקע התקיפה הישראלית לחיסול מנהיגי ארגון הטרור הרצחני חמאס בקטאר, מצרים פועלת כדי לחדש את היוזמה ליצירת ארגון "הכוח הערבי המשותף", כך דווח ביום (שבת) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר".
הארגון אותו פועלת מצרים כדי להקים אמור להיות מקביל לארגון "נאט"ו" של מדינות המערב, ולהוות כוח צבאי משותף נגד תקיפה מחוץ לארגון – כמו זו שבצעה ישראל בדוחא בשבוע האחרון.

ההצעה הועלתה שוב על ידי נשיא מצרים, א-סיסי, לקראת הפסגה הערבית הצפויה להתקיים מחר בדוחא. על פי הדיווח, בקהיר מאמינים כי תהיה תמיכה רחבה ביישום ההצעה הזו, שעולה מחדש כ-9 שנים לאחר הפעם האחרונה.
על פי הדיווח, התייעצויות ערביות בנוגע להרכב הארגון נמשכות, כשמצרים כבר הציעה לכלול כ-20,000 חיילים בצבא-הכוח-המשותף המדובר, שלדברי מצרים, אמורה להיות "הכוח השני בגודלו – אם יוקם".
במקביל, דיפלומטים המעורבים בניסוח המסגרת לכוח זה מאמינים כי "יש להמנע מהקמתו מלהפוך להכרזת מלחמה ערבית נגד ישראל, שמדינות מסוימות עלולות להשתמש בה כתירוץ לעימות צבאי ישיר עם ישראל", כך על פי הדיווח.
