accessibility-icon
share-icon
מתוך "על הבוקר"

"הבינו שלישראל אין גבולות": הטלטלה באיראן אחרי התקיפה בקטאר

אליהו עמר

אליהו עמר

יח אלול ה'תשפה (11.09.25)

15

7

like

0

dislike

רני עמרני מומחה לאיראן טען בריאיון לעודד מנשה כי התקיפה ההיסטורית בקטאר המחישה לאיראן כי ישראל לא תהסס לפגוע באויביה בכל מקום שבו יהיו, והדגיש "חמינאי ובכירים נוספים באיראן מפחדים שדבר כזה יכול לקרות גם להם"


רני עמרני, מומחה לענייני איראן ומנהל רדיו ראן בפרסית, התייחס בריאיון לעודד מנשה להסכם החדש שנחתם בין טהרן לבין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ולפחד הגובר בקרב הנהגת איראן בעקבות התקיפה הדרמטית בקטאר: "חמינאי ובכירים נוספים באיראן מפחדים שדבר כזה יכול לקרות גם באיראן".

עמרני הסביר כי התקיפה המחישה לאיראן את נחישותה של ישראל לפגוע באויביה, גם במדינות שנחשבו עד כה מחוץ למשחק: "אף אחד לא חשב שמישהו יפגע בקטאר. היא תמיד ישבה מאחורי אל-ג'זירה וחשבה שהיא חסינה. זה מראה לאיראן שלישראל אין גבולות".

maximize-image
התקיפה הישראלית בקטאר | צילום: רויטרס

ניסיון למנוע סנקציות – או למשוך זמן?

עמרני הסביר כי ההסכם שנחתם בין שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י לבין ראש סבא״א רפאל גרוסי נועד לאפשר לפקחים להיכנס לאיראן ולבדוק את האורניום המועשר, והוסיף: "האיראנים מנסים בכל הכוח שלהם למנוע את הסנאפבק – הסנקציות שהאירופאים יביאו עליהם בסוף החודש".

עם זאת, לטענתו, "גם החתימה הזאת לא תישאר הרבה זמן, כי האירופאים בלי שום קשר יביאו את הסנקציות שלהם. אין שום שיחות שמתקיימות בין איראן לבין האירופאים או בכלל עם מישהו בעולם כדי למנוע את זה".



לדבריו, המהלך כולו נועד למשוך זמן: "הם רוצים לקנות זמן, להראות שהם כאילו כן בעניין, כדי שלא יעשו להם סנקציות. זה בדיוק כמו חמאס – כל הזמן רוצים שיחות, למשוך זמן, עד שתהיה הזדמנות אחרת, שמישהו אחר יהיה בבית הלבן או ראש ממשלת ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News