במעמד מרגש שהתקיים אתמול (שלישי) הוקם מערך "מולדת" לזכר התצפיתניות שנרצחו בטבח שבעה באוקטובר, שיאזין לאיומי הפרוטקשן בדרום ויסייע למיגור הפשיעה החקלאית באזור. בטקס נכחו אימהות התצפיתניות שנפלו, אישי ציבור ונציגי כוחות הביטחון.
המערך מספק מענה חדשני לפשיעה החקלאית באמצעות טכנולוגיות מתקדמות – מצלמות, חיישנים ובינה מלאכותית – לצד הפעלה אנושית מקצועית. כיום המערך מחובר לעשרות חוות ברחבי יו"ש, בקעת הירדן והנגב, במטרה להגיע לכל החוות בארץ. החוואים שנכחו בטקס הדגישו: "מדובר בצעד משמעותי לשמירה על אדמותינו, רכושנו וביטחוננו".

האירוע מהווה ציון דרך משמעותי במאבק על ביטחון החקלאים וחיזק את תחושת השליחות הלאומית לשמירה על אדמות ישראל. תמיר אבוקסיס, מנכ"ל המערך, אמר בטקס: "מערך 'מולדת' הוקם כדי לעמוד לצד החקלאים, לאפשר פעילות רציפה 24/7, לספק מענה מיידי לכל אירוע וליצור תחושת ביטחון".
סיגל פרייס, אמה של נועה, תצפיתנית שנפלה בטבח שבעה באוקטובר בנחל עוז, אמרה בטקס: "נועה הביאה איתה לכל מקום הרבה אור. היא אהבה ללמוד והייתה תלמידה מצטיינת, ולא נתנה לקשיים לעמוד בדרכה".
