accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

השקעה היסטורית: הרחפנים התת-ימיים שיגנו על אוסטרליה מהסינים

שירה קריפס

שירה קריפס

יז אלול ה'תשפה (10.09.25)

2

0

like

0

dislike

אוסטרליה תשקיע 1.7 מיליארד דולר אוסטרלי ברכישת צי רחפנים תת־ימיים מתקדמים, שישמשו למודיעין, סיור ותקיפה • הכלים, שפותחו בשיתוף עם סטארט־אפ אמריקאי, צפויים להיכנס לשירות כבר ב־2026 ולפעול לטווחים ארוכים מבסיסים, ספינות ואף מטוסים • המהלך נועד לחזק את הצי האוסטרלי ולהתמודד עם האיום הסיני באזור האוקיינוס ההודי־פסיפי


אוסטרליה הודיעה היום (רביעי) כי תשקיע 1.7 מיליארד דולר אוסטרלי (1.1 מיליארד דולר אמריקאי) ברכישת צי של כלי שיט תת-ימיים בלתי מאוישים, הידועים גם כ"רחפנים תת-ימיים", שפותחו בשיתוף פעולה בין כוחות ההגנה האוסטרליים לחברת סטארט-אפ אמריקאית. הכלים ישמשו למודיעין, מעקב, סיור ואף תקיפה.

שר ההגנה האוסטרלי, ריצ'רד מרלס, אמר כי כלי השיט החדשים ישלימו את צי השטח והצוללות של חיל הים ויספקו "צי חזק וקטלני יותר".

שר התעשייה הביטחונית, פאט קונרוי, הוסיף כי עשרות כלים ייבנו באוסטרליה וכי קיימת אפשרות לייצוא שלהם למדינות בעלות ברית. לדבריו, אותו דגם של כלי שיט תת־ימי בלתי מאויש מסוגל לפעול בטווחים עצומים הרחק מעבר ליבשת, כשהראשונים ייכנסו לשירות כבר בינואר 2026.

כלי שיט תת-ימיים בלתי מאוישים יכולים לפעול ללא צוות אנושי, בין אם בהפעלה מרחוק או באופן אוטונומי. מפקד חיל הים, מארק האמונד, הדגיש כי ניתן לשגר את הכלים מבסיסי חיל הים, ספינות ואף מטוסים צבאיים, ולפעול לטווחים ארוכים.

אוסטרליה פועלת במקביל עם בריטניה וארצות הברית לפיתוח צוללות גרעיניות החל משנות ה־2030, במטרה להתמודד עם ההתרחבות המהירה של הצי הסיני באוקיינוס ההודי־פסיפי.

המהלך נועד לתת מענה לגבולות הימיים העצומים של המדינה, קו חוף רחב היקף ושטח ימי של עד 3 מיליון קמ"ר שדורש הגנה מול אוכלוסייה דלילה יחסית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News