accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

חוקר מצרי מזהיר: "כולם פה מדברים על מלחמה מול ישראל"

רבקה שורק

רבקה שורק

טו אלול ה'תשפה (08.09.25)

136

23

like

4

dislike

שלום על הנייר? חוקר מצרי בריטי טוען כי מהבכירים ועד הרחוב במדינה - כולם מדברים על מלחמה מול ישראל: "מעולם לא ראיתי דבר כזה. עכשיו אנחנו יודעים איך זה הרגיש לפני מלחמת 1967"


חאלד חסן, חוקר מצרי-בריטי לביטחון לאומי, הזהיר בחשבון ה-X שלו כי "כולם במצרים, כולל הבכירים ביותר, מדברים על מלחמה עם ישראל. מעולם לא ראיתי דבר כזה. עכשיו אנחנו יודעים איך זה הרגיש לפני מלחמת 1967".

כזכור, שבועות ספורים לפני שהרמטכ"ל לשעבר הרצי הלוי סיים את כהונתו, הוא בחר להתריע מפני האיום ממצרים, והודה: "אנחנו מאוד מוטרדים מזה, וזה לא בראש סדר העדיפויות שלנו. במצרים יש צבא גדול עם אמל"ח מתקדם עם מטוסים מתקדמים עם צוללות וטילים עם כמות גדולה מאוד גם של טנקים ושל לוחמי חי"ר" – המשטר שם יכול להשתנות ברגע".

דבריו הגיעו לאחר שתמונות לווין מהגבול המצרי חשפו הרחבת שדות תעופה צבאיים, פריסת טנקים, מנהרות מתחת לתעלת סואץ ובונקרים, אשר מנוגדים מכל וכל להסכם השלום עם ישראל. במקביל, נשק רב מוברח לארגוני הטרור בעזה דרך סיני, חרף הנוכחות הצבאית במקום.

בתקשורת הממלכתית המצרית החריף הטון נגד ישראל עד לכדי איומים מרומזים בביטול הסכם השלום וביציאה למלחמה נגדה, תוך הגדרת ישראל כ"אויבת נצחית של מצרים והערבים". המזרחן ד"ר אדי כהן תיאר בריאיון ל-C14 כי הדברים הללו אינם נאמרים בחלל ריק. לדבריו, ברחוב המצרי שוררת שנאה עזה כלפי ישראל, והאזרחים שם הם אף "האנטישמים ביותר במדינות ערב".

עקבו אחרינו גם ב-Google News