טקס סיום תואר ראשון של הפקולטה למדעי החברה הערב (ראשון) באוניברסיטה העברית הסתיים ללא שירת המנון התקווה. בסיום הטקס, כמקובל במסורת האקדמיה, הייתה זריקת כובעים של הבוגרים – אולם לצלילי השיר ״לעולם בעקבות השמש״.
סטודנטים רבים הביעו תדהמה מההחלטה שלא לסיים את האירוע בשירת המנון המדינה. אחד הסטודנטים מסר ל-C14: "סיימתי תואר עכשיו בעברית, ובמהלך הטקס לא שרו את התקווה. זה פשוט בושה".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "התקווה מושמעת בטקסים כלל אוניברסיטאיים ולא בטקסים מחלקתיים או פקולטאיים. נוהל זה נהוג מאז ומתמיד".
תגובת שר החינוך יואב קיש תובא לכשתתקבל.
