חברת OpenAI צפויה להתחיל כבר בשנה הבאה בייצור שבב הבינה המלאכותית הראשון שלה, בשיתוף ענקית השבבים האמריקנית Broadcom, כך דווח לאחרונה ב"פייננשל טיימס".
לפי הדיווח, השבב החדש ישמש באופן פנימי את אופן-איי להפעלת מערכותיה, ולא יימכר ללקוחות חיצוניים. הצעד הזה מגיע על רקע מאמציה של החברה להפחית את התלות שלה במעבדים של אנבידיה, הנחשבת לשחקנית הדומיננטית בשוק.
מאז שהשיקה את הצ'אטבוט שכבש את העולם, OpenAI מסתמכת על כוח מחשוב עצום לאימון והפעלה של המודלים שלה. הדרישה הגוברת לתשתיות מחשוב הציבה אתגר בפני החברה, שהשתמשה במעבדים של אנבידיה ו-AMD כדי לעמוד בה. כזכור, בשנה שעברה כבר דווח כי החברה פועלת יחד עם Broadcom והחברה הטייוואנית TSMC כדי לפתח שבב ייעודי משלה.

בתוך כך, מנכ"ל Broadcom, הוק טאן, מסר ביום חמישי האחרון כי החברה צופה גידול משמעותי בהכנסות מתחום הבינה המלאכותית בשנת 2026, לאחר שקיבלה הזמנות בהיקף של יותר מ-10 מיליארד דולר מלקוח חדש, ששמו לא נחשף.
בכך מצטרפת OpenAI לענקיות טכנולוגיה אחרות, בהן גוגל, אמזון ומטה, שכבר פיתחו שבבים ייעודיים למשימות בינה מלאכותית, על רקע העלייה הדרמטית בצרכי כוח המחשוב לאימון והפעלה של מודלים.
עבור המשתמשים בצ’אט, המשמעות לא תהיה שינוי מיידי, אך בעתיד ניתן לצפות למערכת יציבה, מהירה ועוצמתית יותר, כזו שתוכל להציע גרסאות מתקדמות של GPT ולספק חוויית שימוש חלקה ורציפה יותר.
