אם חשבתם שבונוס בעבודה קשור רק ליעדים או לשעות נוספות, תחשבו שוב. בסין, חברת הטכנולוגיה Insta360 משנג'ן הבינה שמשקל יכול להפוך לכסף, והשיקה תחרות שבה כל עובד שמוריד במשקל, מקבל תשלום, כך דווח אתמול (שבת) ב-NDTV.
ירידה במשקל = עלייה בחשבון הבנק
החוקים פשוטים: בכל סבב, נרשמים כ-30 עובדים. הם נשקלים פעם בשבוע, ועל כל חצי קילו שהם מורידים, הם מקבלים בונוס של כ-250 ש"ח. אבל יש גם מלכודת: אם עובד עולה חזרה במשקל, הוא נדרש לשלם קנס של כ-460 ש"ח.
הכוכבת הגדולה של התחרות היא שייה יאקי, שהשילה 20 קילוגרמים בשלושה חודשים בלבד. היא זכתה ב-20 אלף יואן (כ-10,000 ש"ח) ובתואר "אלופת ההרזיה".

בריאות או גימיק?
החברה טוענת שמדובר ביוזמה בריאותית שנועדה לגרום לעובדים לחשוב גם על עצמם, ולא רק על העבודה. המהלך משתלב גם בקמפיין ממשלתי רחב בסין, "שנת ניהול המשקל", שנועד להילחם בהשמנת היתר במדינה.
הסיפור הפך ויראלי, וברשתות גיחכו על המודל החדשני. אחד הגולשים כתב: "איך מתקבלים לשם? אני שותה מים ומקבל משכורת", ואחר הוסיף: "אני רץ 10 ק"מ ביום, והם פושטים רגל".
