דובר צה״ל הודיע היום (שבת) על הקמת מרחב הומניטרי בעיר חאן יונס, במקביל להמשך הלחימה בעזה במסגרת מבצע "מרכבות גדעון ב'". בנוסף, צה"ל תקף בניין רב קומות ששימש את חמאס במרכז העיר עזה. במקביל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס למאמצי שחרור החטופים והזהיר את חמאס מהשלכות המשך החזקתם.
במסגרת המהלך, צה"ל ציין כי המרחב בחאן יונס כולל בתי חולים שדה, קווי מים ומתקני התפלה, לצד המשך אספקה שוטפת של מזון, תרופות, אוהלים וציוד רפואי. הכנסת הסיוע תתבצע בתיאום מתפ"ש עם האו"ם וארגונים בינלאומיים. בצה"ל הדגישו כי התאמת התשתיות ההומניטריות תימשך באופן שוטף במקביל לפעילות הצבאית.

במקביל, צה"ל הטיל כרוזים בעיר עזה, בהם נקראו התושבים להתפנות בהקדם לאזור אל-מוואסי שבחאן יונס דרך רחוב א-רשיד.
בצה"ל עדכנו כי הותקף בניין רב קומות בעיר עזה, שבו הוצבו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין של חמאס. מחבלים מהארגון הטמינו סמוך למבנה מטעני חבלה רבים שיועדו לפגוע בכוחות צה"ל, ומתחתיו פעלה תשתית תת־קרקעית ששימשה את חמאס להכוונת פעולות טרור.

לדברי דובר צה"ל, לפני התקיפה ננקטו צעדים לצמצום הפגיעה באזרחים, כולל שימוש בחימוש מדויק, התרעות לאוכלוסייה ותצפיות מהאוויר. בצה"ל הוסיפו כי חמאס מנצל באופן שיטתי מבנים אזרחיים ותושבים כמגן אנושי.
ממשיכים pic.twitter.com/q4lwpHiUVx
— ישראל כ”ץ Israel Katz (@Israel_katz) September 6, 2025
טראמפ: "מקווים שכל החטופים ישוחררו"
במקביל להתפתחויות בשטח, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר הלילה לעיתונאים בחדר הסגלגל כי מתקיים משא ומתן עמוק עם חמאס לשחרור החטופים. "שמעתי שכמה חטופים מתו לאחרונה – אני מקווה שזה לא נכון", אמר.
טראמפ ביקר את ההפגנות בישראל למען החטופים: "אני רואה הפגנות גדולות בישראל, זה שם אותה במצב קשה. קשה לנהל מלחמה כשיש אנשים שרוצים 20 אנשים בחזרה".
הנשיא האמריקאי הזהיר את חמאס מהשלכות המשך החזקת החטופים: "אם הם ישחררו את כולם, דברים הרבה יותר טובים יקרו. אם לא – יהיה מצב קשה, נורא". עוד הבהיר כי ישראל היא זו שתקבל את ההחלטות בנושא: "אנחנו מנהלים משא ומתן עבור אנשים חיים, וכאן אנחנו יודעים שלפחות 30 מתים. ההורים רוצים אותם בחזרה כל כך, כאילו היו בחיים".
לדבריו, ארה"ב מתעקשת על שחרור כלל החטופים: "אמרתי שאנחנו רוצים את כל ה-20, אנחנו לא רוצים שניים".
