חברת xAI של אילון מאסק הגישה תביעה פדרלית נגד העובד לשעבר שוּצ'ן לי, שלטענתה גנב סודות מסחריים מהחברה כשעבר מ-xAI ל-OpenAI המתחרה. כתב התביעה טוען כי לי הודה שלקח קבצים ואף ניסה "לטשטש את עקבותיו", אך חקירה פנימית חשפה במכשיריו חומרים נוספים שנגנבו. לפי דיווח ברויטרס, ב-xAI טוענים שהמידע שנגנב עלול להעניק ל-OpenAI יתרון טכנולוגי משמעותי בשוק הבינה המלאכותית.
לפי הדיווח, לי התקבל לעבודה ב-OpenAI לאחר שמימש אופציות של מניות ב-xAI בשווי 7 מיליון דולר, ובמקביל ניצל את גישתו למשאבים הטכנולוגיים הרגישים ביותר של החברה. מאסק דורש לא רק פיצויים כספיים אלא גם צו מניעה שימנע ממנו לעבוד ב-OpenAI, במטרה לחסום שימוש מיידי בטכנולוגיה שנלקחה לכאורה. כתב התביעה מאשים את העובד בכך שגנב "טכנולוגיות AI פורצות דרך עם פיצ'רים מוצלחים יותר מאלו של ChatGPT".

אחרי האיומים: אילון מאסק עולה להתקפה ותובע את אפל ו-OpenAI
התביעה הנוכחית מצטרפת לשורה של קרבות משפטיים שמנהל מאסק מול OpenAI והמנכ"ל סם אלטמן, בטענה שהחברה סטתה מהחזון המקורי לשמו הוקמה של ארגון ללא מטרות רווח. בנוסף, xAI הגישה באחרונה תביעה גם נגד OpenAI ואפל בטענה לפגיעה בתחרות על ידי קידום OpenAI כמונופול בשוק הבינה המלאכותית.
