סטיב וויטקוף, השליח האמריקני למזרח התיכון, סיפר הלילה (בין שלישי לרביעי) בריאיון ל"פוקס ניוז" כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לכנס היום "ישיבה גדולה" על עתיד עזה בבית הלב.
וויטקוף תיאר את התוכנית הנרקמת ליום שאחרי בעזה כ"מקיפה מאוד" , והדגיש כי "אנשים יראו עד כמה היא רחבה ועד כמה כוונותיה טובות, היא משקפת את המניעים ההומניטריים של טראמפ".

נוסף על כך, במהלך הריאיון נשאל וויטקוף האם לדעתו יש להשמיד את ארגון הטרור הרצחני חמאס, ומעט התחמק: "אני חושב שצריכה להיות עסקה וחייבים להחזיר את החטופים הביתה. זאת לא החלטה שלי".
השליח האמריקני למזרח התיכון הבהיר כי חמאס הוא זה שמעכב את הסכם החטופים מול ישראל: "הייתה עסקה על הפרק במשך שישה או שבעה שבוע – וחמאס הוא זה שעיכב אותה. זה מאה אחוז חמאס".

וויטקוף התייחס לתקיפת מפקדת הטרור נאצר, וטען כי "כל אובדן חיי אזרחים הוא טרגדיה. הנשיא חש זאת עמוקות, והוא פגש כמעט כל משפחה של חטוף. בעיניי הוא האדם הכי מלא חמלה שאני מכיר. ברור שהרג אזרחים הוא בעייתי, אך זו מלחמה – והמטרה שלנו היא להביא לסיומה".
