accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

"פגישה גדולה" בבית הלבן: טראמפ ידון ביום שאחרי בעזה

רבקה שורק

רבקה שורק

ג אלול ה'תשפה (27.08.25)

24

13

like

2

dislike

השליח האמריקני סטיב וויטקוף סיפר כי טראמפ יכנס היום "ישיבה גדולה" בבית הלבן על עתיד עזה, ותיאר את התוכנית כ"מקיפה מאוד" • על מפקדת הטרור נאצר אמר: "כל אובדן חיי אזרחים הוא טרגדיה, אך זו מלחמה - והמטרה שלנו היא להביא לסיומה"


סטיב וויטקוף, השליח האמריקני למזרח התיכון, סיפר הלילה (בין שלישי לרביעי) בריאיון ל"פוקס ניוז" כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לכנס היום "ישיבה גדולה" על עתיד עזה בבית הלב.

וויטקוף תיאר את התוכנית הנרקמת ליום שאחרי בעזה כ"מקיפה מאוד" , והדגיש כי "אנשים יראו עד כמה היא רחבה ועד כמה כוונותיה טובות, היא משקפת את המניעים ההומניטריים של טראמפ".

maximize-image
images-count1+
שליח טראמפ למזה"ת, סטיב וויטקוף | צילום: שאטרסטוק

נוסף על כך, במהלך הריאיון נשאל וויטקוף האם לדעתו יש להשמיד את ארגון הטרור הרצחני חמאס, ומעט התחמק: "אני חושב שצריכה להיות עסקה וחייבים להחזיר את החטופים הביתה. זאת לא החלטה שלי".

השליח האמריקני למזרח התיכון הבהיר כי חמאס הוא זה שמעכב את הסכם החטופים מול ישראל: "הייתה עסקה על הפרק במשך שישה או שבעה שבוע – וחמאס הוא זה שעיכב אותה. זה מאה אחוז חמאס".

maximize-image
images-count1+
ארגון הטרור חמאס | צילום: שאטרסטוק

וויטקוף התייחס לתקיפת מפקדת הטרור נאצר, וטען כי "כל אובדן חיי אזרחים הוא טרגדיה. הנשיא חש זאת עמוקות, והוא פגש כמעט כל משפחה של חטוף. בעיניי הוא האדם הכי מלא חמלה שאני מכיר. ברור שהרג אזרחים הוא בעייתי, אך זו מלחמה – והמטרה שלנו היא להביא לסיומה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News