איש העסקים והמיליארדר האמריקני אילון מאסק הגיש אתמול (שני) באמצעות חברת הבינה המלאכותית שלו xAI ו-X, הרשת החברתית שבבעלותו, כתב תביעה נגד החברות אפל ו-OpenAI, מפתחת ChatGPT. התביעה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במחוז הצפוני של טקסס, מאשימה את שתי החברות ב"פגיעה בתחרות" בשוק הבינה המלאכותית.
לפי טענות התביעה, אפל מעניקה עדיפות ל-ChatGPT בחנות האפליקציות שלה ובכך מונעת תחרות הוגנת מחברות אחרות, ובכללן גרוק, הצ'אטבוט שפיתחה xAI. לטענת התביעה, אפל מתעדפת את אפל בגלל שיתוף הפעולה בין שתי החברות. "אלמלא שיתוף הפעולה שלה עם OpenAI, לאפל לא הייתה סיבה להימנע מהצגה בולטת יותר של אפליקציית X ואפליקציית Grok בחנות האפליקציות שלה", נאמר ב-xAI.

תשיק רובוטים? בניסיון לחזור לפסגה – זה הצעד המפתיע של אפל
התביעה מגיעה לאחר שמאסק איים מוקדם יותר החודש לנקוט הליכים משפטיים נגד אפל, בטענה כי היא מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים. אפל הגיבה לטענות שהועלו נגדה וטענה כי חנות האפליקציות שלה "חסרת הטיות", והחברה מציגה את האפליקציות בחנות בהתבסס על שיקולי רלוונטיות למשתמשים.
