accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק.
צילום: שאטרסטוק.

אחרי האיומים: אילון מאסק עולה להתקפה ותובע את אפל ו-OpenAI

אליהו עמר

אליהו עמר

ב אלול ה'תשפה (26.08.25)

1

1

like

1

dislike

המיליארדר האמריקני אילון מאסק תובע את החברות אפל ו-OpenAI תוך שהוא מאשים אותן בקידום מונופול בתחום הבינה המלאכותית • בתביעה נטען כי אפל מעניקה עדיפות ל-ChatGPT בחנות האפליקציות שלה ומדירה את גרוק, הצ'אטבוט של xAI שבבעלותו • "אלמלא שיתוף הפעולה של אפל עם OpenAI, היינו ממוקמים גבוה יותר", אמרו ב-xAI


איש העסקים והמיליארדר האמריקני אילון מאסק הגיש אתמול (שני) באמצעות חברת הבינה המלאכותית שלו xAI ו-X, הרשת החברתית שבבעלותו, כתב תביעה נגד החברות אפל ו-OpenAI, מפתחת ChatGPT. התביעה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במחוז הצפוני של טקסס, מאשימה את שתי החברות ב"פגיעה בתחרות" בשוק הבינה המלאכותית.

לפי טענות התביעה, אפל מעניקה עדיפות ל-ChatGPT בחנות האפליקציות שלה ובכך מונעת תחרות הוגנת מחברות אחרות, ובכללן גרוק, הצ'אטבוט שפיתחה xAI. לטענת התביעה, אפל מתעדפת את אפל בגלל שיתוף הפעולה בין שתי החברות. "אלמלא שיתוף הפעולה שלה עם OpenAI, לאפל לא הייתה סיבה להימנע מהצגה בולטת יותר של אפליקציית X ואפליקציית Grok בחנות האפליקציות שלה", נאמר ב-xAI.

תשיק רובוטים? בניסיון לחזור לפסגה – זה הצעד המפתיע של אפל

תשיק רובוטים? בניסיון לחזור לפסגה – זה הצעד המפתיע של אפל

0
14.08.25|אליהו עמר

התביעה מגיעה לאחר שמאסק איים מוקדם יותר החודש לנקוט הליכים משפטיים נגד אפל, בטענה כי היא מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים. אפל הגיבה לטענות שהועלו נגדה וטענה כי חנות האפליקציות שלה "חסרת הטיות", והחברה מציגה את האפליקציות בחנות בהתבסס על שיקולי רלוונטיות למשתמשים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News