גורם בכיר באיראן האשים היום (שני) את רוסיה במתן מידע מודיעיני לישראל על אתרי הגנה אווירית במדינה. מוחמד סאדר, חבר במועצה לבחינת האינטרס של איראן, אמר כי "רוסיה סיפקה לישראל מידע על אתרי ההגנה האווירית של איראן", והוסיף כי "מלחמה זו הוכיחה שהברית האסטרטגית עם מוסקבה חסרת ערך", בהתייחסו למבצע "עם כלביא" ולמלחמה בת 12 הימים ביוני האחרון בין איראן לישראל.
סאדר אף טען כי ישראל עומדת מאחורי ההתנקשות בנשיא איראן לשעבר איברהים ראיסי, שנהרג בהתרסקות מסוק במאי 2024 ואמר: "מהרגע הראשון אמרתי שזו התנקשות שבוצעה על ידי ישראל".


רוסיה הסתפקה עד כה בגינוי התקיפות הישראליות מבלי לנקוט צעדים צבאיים או דיפלומטיים ממשיים, מה שעורר ביקורת בקרב גורמים איראניים.
למרות המתח, בינואר השנה חתמו פוטין ונשיא איראן מסעוד פזשכיאן על הסכם שותפות אסטרטגית במוסקבה, במטרה להעמיק את היחסים, במיוחד בתחומי שיתוף הפעולה הצבאי. עם זאת, ההסכם אינו כולל ברית הגנה הדדית דוגמת זו שחתמה מוסקבה עם צפון קוריאה.
