accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סטרוק לנתניהו: הסר את ההחלטה על גדר ההפרדה מדיון הקבינט

מוטי קסטל

מוטי קסטל

א אלול ה'תשפה (25.08.25)

42

35

like

2

dislike

במכתב חריף לראש הממשלה נתניהו קראה סטרוק להסיר את הדיון על המשך בניית גדר ההפרדה, וטענה כי יש להקדים את החלת הריבונות ביהודה ושומרון • לדבריה, "אין מקום להמשיך, ללא שום חשיבה ביטחונית מעודכנת, בפרויקט הגדר, שעלות הקמתה עצומה, ושתפריד, מכאן ואילך - בין חלקים ריבוניים של מדינת ישראל"


שרת ההתיישבות אורית סטרוק שיגרה היום (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרשה להסיר את ההחלטה על "המשך בניין גדר ההפרדה בקו התפר" מסדר היום, ולהיערך לריבונות ביהודה ושומרון.

סטרוק הדגישה את המחויבות של הממשלה לנושא זה: "בימים אלה הקבינט, והממשלה כולה, אמורים להיערך להחלת ריבונות ישראל על חבלי יו"ש, כמתחייב הן מהחלטת הכנסת מיום כ"ז בתמוז והן מצעדי הרש"פ, צרפת, ומדינות נוספות ל"הכרה במדינה פלשתינית" באותם חבלי ארצנו, בעוד חודש בדיוק".

maximize-image
images-count1+
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 14

לטענתה, החלת הריבונות צריכה להתבצע במהלך חודש אלול: "זאת, על מנת להקדים את ההכרזות המתוכננות בעצרת האו"ם. רק לאחר החלת הריבונות וקביעת גבולותיה הרשמיים החדשים של ישראל, ניתן יהיה לשקול האם בכלל, ובאיזה תוואי, יש לייצר אמצעי בטחון שיאפשרו הגנה מפני טרור פוטנציאלי מתושבי יו"ש הערבים".

לדבריה, "ודאי אין מקום להמשיך, ללא שום חשיבה בטחונית מעודכנת, בפרויקט הגדר, שעלות הקמתה עצומה, ושתפריד – מכאן ואילך – בין חלקים ריבוניים של מדינת ישראל".

maximize-image
images-count1+
יהודה ושומרון | צילום: ללא

לסיום, הוסיפה השרה: "אבקש להוריד את הנושא מסדר היום, ותחת זאת להכניס דיון על החלת הריבונות, וכן דיונים בשני הנושאים הנוגעים לדירקטיבה המדינית כלפי הרש"פ, שרה"מ כבר הנחה לקבוע לפני שבועות רבים, וטרם נקבעו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News