לאחר שבוע סוער בו חמאס הודיע דרך המתווכות כי הוא מוכן למתווה עסקת חטופים, החוקר הבכיר והמזרחן יוני בן מנחם הסביר הבוקר (ראשון) היכן עומד תהליך המשא ומתן עם ארגון הטרור הרצחני.
"חמאס לא מחזר אחרי ישראל כדי להגיע לעסקה", הסביר בן מנחם "גם המתווכות הן לא מחזרות אחרי ישראל, הן מחזרות אחרי הממשל האמריקני כדי שישלח לאזור את סטיב וויטקוף, כדי לממש את ההצעה שלהן לעסקה חלקית".

לפי בן מנחם, מטרת המתווכות היא "לטרפד את הכיבוש של העיר עזה ואת הדרישה של ישראל לעסקה כוללת. זה מה שמסתתר מאחורי המתווכות". לאחר מכן, הסביר החוקר כי מאחורי המונח המכובס "מתווכות", עומדות מצרים וקטאר שהאינטרסים שלהן זהות לאלו של חמאס והן מתחזות להוגנות.
"הן רוצות לקדם את האינטרסים של חמאס ואת האינטרסים של עצמן. הן רוצות ששלטון חמאס ברצועה יישמר. אבל מה שאני רואה כרגע – הממשל האמריקאי לא נופל במלכודת הזאת, והוא תומך בישראל באופן מלא בעמדה הישראלית לעסקה כוללת", סיכם בן מנחם.

כאמור, בשבוע שעבר הודיע ארגון הטרור כי הוא מוכן לעסקת חטופים בהתאם למתווה שסוכם עם המתווכות, ועורר סערה גדולה בישראל. גורמים מדיניים רבים מסרו הצהרות רבות, כשרבים מהם מבהירים כי אין לישראל שום כוונה לבצע עסקה חלקית.
ביום חמישי האחרון, התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא בעת סיור שערך באוגדת עזה: "הגעתי לאשר את תוכניות צה"ל להשתלטות על העיר עזה והכרעת החמאס. במקביל, הנחיתי להתחיל במו"מ מיידי על שחרור כל חטופינו וסיום המלחמה בתנאים שמקובלים על ישראל".

רה"מ: "הנחיתי להתחיל במו"מ על שחרור חטופינו וסיום המלחמה"
"אנחנו בשלב ההכרעה. אני הגעתי היום לאוגדת עזה כדי לאשר את התוכניות שצה"ל הציג בפניי ובפני שר הביטחון להשתלטות על העיר עזה ולהכרעת החמאס", המשיך נתניהו.

הרמטכ"ל: "אנחנו מרחיבים את הפעילות בעזה בימים הקרובים"
במקביל, גם הרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, התייחס להרחבת הפעילות הצבאית בעזה, והצהיר בעת ביקור שערך במהלך סוף השבוע ביהודה ושומרון כי ישראל מרחיבה בימים אלו את התקיפות בעזה.
