עשרות עובדי מיקרוסופט השתלטו אתמול (שלישי) על הקמפוס המזרחי של החברה ברדמונד, וושינגטון, במחאה על שיתוף הפעולה של מיקרוסופט עם צה"ל. המפגינים, בהם עובדים לשעבר ובהווה, טוענים כי פלטפורמת הענן של החברה מסייעת לצה"ל בכך שהיא משמשת לאחסון נתוני מעקב המופנים נגד פלשתינים ביו"ש ועזה. המחאה התקיימה מספר ימים לאחר שמיקרוסופט הודיעה על פתיחת חקירה פנימית בנושא.
המפגינים הקימו במתחם "אזור חופשי" והניפו שלטים עם מסרים חריפים דוגמת: "הצטרפו לאינתיפאדת העובדים", "אין עבודה לרצח עם". את המחאה הובילה קבוצת "No Azure for Genocide" במיקרוסופט, הקוראת לחברה לנתק קשרים עם ישראל, כך דווח ב"גרדיאן". מוקדם יותר השנה, העובד ג’ו לופז קטע את נאום המנכ"ל סאטיה נאדלה בכנס המפתחים השנתי כשהאשים את החברה בפגיעה בפלשתינים.

מיקרוסופט בצעד מבורך: החברה חסמה במייל את המילה "פלשתין"
כזכור, בתחילת החודש דווח כי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט העניקה לצה"ל יכולת מודיעינית יוצאת דופן, שאפשרה מעקב בהיקף עצום אחר מיליוני תושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון. המעקב כלל איסוף וניתוח של שיחות טלפון בקצב של עד מיליון שיחות בשעה – זאת במטרה לנטרל איומים ביטחוניים ולסכל פיגועים.
