משרד החינוך יוצא בשנת הלימודים תשפ"ו (2025–2026) עם רפורמת "ישראל ריאלית", מהלך מקיף בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים, שמטרתו להציב את תלמידי ישראל בחזית הלימודים הריאליים בעולם. הרפורמה כוללת חיזוק משמעותי בלימודי מתמטיקה, מדעים, טכנולוגיה והנדסה (STEM), לצד שילוב של בינה מלאכותית בכל שכבות הגיל.
שר החינוך יואב קיש הציב יעד שאפתני: עד שנת 2027 ישראל תדורג שוב בעשירייה הראשונה במבחני ה-TIMSS הבינלאומיים. לדבריו, "החיזוק המשמעותי ללימודי STEM ו-AI, עם דגש על חטיבות הביניים והפריפריה, יבטיח שלכל תלמיד ותלמידה תהיה הזדמנות שווה לממש מצוינות".

מה משתנה כבר השנה?
גני הילדים והיסודי: 160 גני חובה ו-180 בתי ספר ישודרגו למוסדות מקדמי-STEM, עם ציוד חדש לניסויים והתנסויות. תלמידי כיתות ו' יקבלו תוספת של שעה שבועית במדעים או מתמטיקה כהכנה לחטיבת הביניים.
חטיבות ביניים: תלמידי כיתות ז' יקבלו שתי שעות נוספות במדעים ובמתמטיקה. מאות קבוצות הייטק יוקמו בפריפריה, ו-65 מכינות חדשות יוקדשו ללימודי בינה מלאכותית.

חטיבות עליונות: ייפתחו 190 קבוצות הייטק נוספות, עם דגש על שילוב בנות. תורחב מגמת ה-AI בבגרויות ותינתן תמיכה רשותית במודל חדש הכולל שיעורים פרטיים וירטואליים ו-Bootcamp מרוכזים.
שילוב הבינה המלאכותית
ה-AI ייכנס לא רק ללימודי מתמטיקה ומדעים אלא גם למקצועות הרוח והחברה, בין היתר במטלות הערכה ובעבודות אישיות. בבתי הספר היסודיים צפוי שילוב של בינה מלאכותית בכ-80% מתחומי הלימוד כבר בשנה הקרובה.
