accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק, רויטרס
צילום: שאטרסטוק, רויטרס

הבית הלבן הודיע: פוטין וזלנסקי מעוניינים להיפגש

שירה קריפס

שירה קריפס

כה אב ה'תשפה (19.08.25)

2

4

like

0

dislike

הבית הלבן הודיע כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע נכונות להיפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בשבועות הקרובים, לאחר שיחה עם הנשיא טראמפ • לפי אתר פוליטיקו, בודפשט נשקלת כמקום אפשרי לפסגה, בהובלת ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, והשירות החשאי כבר החל בהכנות


דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, אמרה היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר לנשיא טראמפ בשיחתם אמש שהוא מוכן להיפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בשבועות הקרובים.

לדבריה, "ממשלת ארצות הברית וממשל טראמפ עובדים עם רוסיה ואוקראינה כדי להוציא את הפגישה לפועל ברגע זה". כתב במסיבת העיתונאים ציין כי הקרמלין רמז שפוטין לא נתן הסכמה חד־משמעית, אך לוויט השיבה: "אני יכולה להבטיח שהמאמצים נמשכים".

maximize-image
images-count1+
דוברת הבית הלבן קרוליין לוויט | צילום: שאטרסטוק

על פי דיווח באתר פוליטיקו, בודפשט נשקלת כמקום אפשרי לפסגה, בהובלת ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן – מקורב לשני המנהיגים. גורם רשמי בממשל האמריקני אמר לאתר כי השירות החשאי כבר החל בהכנות לקראת המפגש.

הבית הלבן הדגיש כי ארצות הברית לא תציב חיילים על אדמת אוקראינה. עם זאת, לוויט ציינה כי נשקלת אפשרות של נוכחות אווירית אמריקאית. "אני בהחלט לא אשלול שום דבר בכל הנוגע לאפשרויות צבאיות שעומדות לרשות הנשיא", אמרה.

maximize-image
images-count1+
טראמפ וזלנסקי מחוייכים בבית הלבן | צילום: רויטרס

בראיון לרשת "פוקס" מוקדם יותר, אמר טראמפ כי בעוד מדינות אירופה מוכנות להציב כוחות קרקעיים, ארצות הברית עשויה לסייע בעיקר מהאוויר: "אין לאף אחד את מה שיש לנו בתחום הזה – באמת שאין להם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News