נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע הלילה (בין שני לשלישי) כי יזם מהלך לכינוס פגישה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, במטרה לקדם את תהליך השלום ולהביא לסיום המלחמה המתמשכת כבר קרוב לארבע שנים.
טראמפ אמר כי שוחח ביום שני עם פוטין, מיד לאחר סדרת פגישות שקיים בבית הלבן עם זלנסקי ועם מנהיגי אירופה, בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה פרידריך מרץ, נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ומזכ"ל נאט"ו מארק רוטה.

טראמפ קטע את הפגישה עם מנהיגי אירופה בכדי לשוחח עם פוטין
טראמפ כתב ברשת החברתית שלו TRUTH כי בסיום המפגשים התקשר לפוטין והחל "לארגן פגישה בין הנשיאים פוטין וזלנסקי, במקום שייקבע בהמשך". לדבריו, לאחר הפגישה בין שני המנהיגים צפוי להתקיים מפגש תלת־צדדי בהשתתפותו.
יורי אושקוב, יועץ בכיר לפוטין, מסר ל־CNN כי השיחה בין טראמפ לפוטין נמשכה כ-40 דקות והייתה "גלויה ובונה". לדבריו, פוטין הביע תמיכה במשא ומתן ישיר בין רוסיה לאוקראינה. גורמים רשמיים ציינו כי במהלך השיחות עם טראמפ, הסכים פוטין לפגוש את זלנסקי בתוך כשבועיים.

על פי פוקסניוז, מוקדם יותר באותו יום, טראמפ נשמע במיקרופון פתוח אומר לנשיא צרפת מקרון כי "פוטין רוצה להגיע להסכם – אולי דווקא מולי, כמה שזה נשמע מוזר".
זלנסקי עצמו הודה לטראמפ וליתר המנהיגים שהשתתפו בפגישות בוושינגטון, וציין כי השיחות היו "ארוכות ומעמיקות". הוא הוסיף כי דנו במצב בשטח, בצעדים להחזרת ילדים שהועברו לרוסיה ובשחרור שבויים ואזרחים. לדבריו, "פגישה ברמת המנהיגים היא הכרחית כדי לפתור סוגיות רגישות".
בפוסט נפרד ב-TRUTH כתב טראמפ כי "כולם שמחים מהאפשרות לשלום בין רוסיה לאוקראינה" וציין כי המשך התיאומים מתבצע בידי סגנו ג'יי.די. ואנס, מזכיר המדינה מרקו רוביו והשליח המיוחד סטיב ויטקוף.

