מנכ״ל OpenAI, סם אלטמן, התייחס לראשונה לביקורת על השקת GPT-5 והודה כי החברה "פישלה" בחלק מתהליך ההשקה. את הדברים אמר אלטמן בריאיון מקיף שהעניק לאתר The Verge בו ציין כי אף שהמהלך עורר ביקורת ברשתות החברתיות, ChatGPT שובר שיאי שימוש חדשים מדי יום. בעקבות הלחץ מהמשתמשים, הוחלט להחזיר את המודל הקודם, 4o, כאופציה למנויים משלמים. ״למדנו מה המשמעות של לשדרג מוצר עבור מאות מיליוני אנשים ביום אחד,״ אמר.
אלטמן הודה כי ישנם משתמשים שמנהלים "מערכת יחסים לא בריאה" עם ChatGPT, אך ציין שמדובר בפחות מאחוז מכלל המשתמשים וכי הנושא נמצא במוקד דיונים פנימיים בחברה. לדבריו, ב-OpenAI שואפים לפתח כלי שימושי ונגיש, אך לא כזה שעלול לנצל משתמשים במצבים נפשיים שבריריים. הוא הדגיש כי ChatGPT לא יאמץ אידיאולוגיה פוליטית מוגדרת אלא ישאר מאוזן, ויאפשר למשתמשים לכוון את המודל על פי השקפת עולמם.

לדבריו, OpenAI צפויה להשקיע בעתיד טריליוני דולרים בבניית מרכזי נתונים כדי לענות על הצורך בשבבי GPU. בנוסף, החברה מתכננת לפתח אפליקציות חדשות, לבחון אפשרות להיכנס לעולם הרשתות החברתיות, ואף להשקיע בסטארטאפ בתחום ממשקי מוח-מחשב מה שיציב את החברה בתחרות ישירה מול Neuralink של אילון מאסק. "בקרוב מיליארדי אנשים ידברו עם ChatGPT מדי יום", אמר אלטמן.

