accessibility-icon
share-icon
סם אלטמן | צילום: שאטרסטוק
סם אלטמן | צילום: שאטרסטוק

סם אלטמן מודה בכשלים בהשקת GPT-5: "למדנו שיעור חשוב"

אליהו עמר

אליהו עמר

כד אב ה'תשפה (18.08.25)

4

2

like

2

dislike

בריאיון שהעניק לאתר The Verge הודה אלטמן בכשלים בהשקת GPT-5 אך הדגיש כי ChatGPT ממשיך לשבור שיאי שימוש • אלטמן הצהיר כי המוצר יישאר מאוזן פוליטית ולא ינקוט צד באופן מובהק • במקביל, חשף תוכנית להשקעה בטכנולוגיות חדשות, אך הותיר סימן שאלה על עתידו האישי כמנכ"ל OpenAI


מנכ״ל OpenAI, סם אלטמן, התייחס לראשונה לביקורת על השקת GPT-5 והודה כי החברה "פישלה" בחלק מתהליך ההשקה. את הדברים אמר אלטמן בריאיון מקיף שהעניק לאתר The Verge בו ציין כי אף שהמהלך עורר ביקורת ברשתות החברתיות, ChatGPT שובר שיאי שימוש חדשים מדי יום. בעקבות הלחץ מהמשתמשים, הוחלט להחזיר את המודל הקודם, 4o, כאופציה למנויים משלמים. ״למדנו מה המשמעות של לשדרג מוצר עבור מאות מיליוני אנשים ביום אחד,״ אמר.

אלטמן הודה כי ישנם משתמשים שמנהלים "מערכת יחסים לא בריאה" עם ChatGPT, אך ציין שמדובר בפחות מאחוז מכלל המשתמשים וכי הנושא נמצא במוקד דיונים פנימיים בחברה. לדבריו, ב-OpenAI שואפים לפתח כלי שימושי ונגיש, אך לא כזה שעלול לנצל משתמשים במצבים נפשיים שבריריים. הוא הדגיש כי ChatGPT לא יאמץ אידיאולוגיה פוליטית מוגדרת אלא ישאר מאוזן, ויאפשר למשתמשים לכוון את המודל על פי השקפת עולמם.

maximize-image
צילום: שאטרסטוק

לדבריו, OpenAI צפויה להשקיע בעתיד טריליוני דולרים בבניית מרכזי נתונים כדי לענות על הצורך בשבבי GPU. בנוסף, החברה מתכננת לפתח אפליקציות חדשות, לבחון אפשרות להיכנס לעולם הרשתות החברתיות, ואף להשקיע בסטארטאפ בתחום ממשקי מוח-מחשב מה שיציב את החברה בתחרות ישירה מול Neuralink של אילון מאסק. "בקרוב מיליארדי אנשים ידברו עם ChatGPT מדי יום", אמר אלטמן.

תפרדו מהפרטיות: שבב חדש יכול לקרוא את המחשבות שלנו

תפרדו מהפרטיות: שבב חדש יכול לקרוא את המחשבות שלנו

32
15.08.25|סיון יחזקאל

אלטמן הבהיר כי בכוונת OpenAI להתרחק מנקיטת צד ושמירה על איזון פוליטי במוצריה, תוך שהוא מותח ביקורת על חברות שינסו לנצל את התחום לפיתוח בוטים מיניים בסגנון אנימה – עקיצה ישירה לעבר Grok אילון מאסק. באשר לעתידו האישי אמר: "אני לא בנוי מטבעי להיות מנכ״ל של חברה ציבורית, אתם יכולים לדמיין אותי בשיחת דוחות כספיים?". כשנשאל אם יישאר מנכ״ל בעוד כמה שנים, השיב: "שלוש שנים זה המון זמן. אולי אז כבר תהיה זו בינה מלאכותית שתנהל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News