accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

גוגל תשלם קנס של עשרות מיליוני דולרים - זו הסיבה

דביר כהן

דביר כהן

כד אב ה'תשפה (18.08.25)

1

1

like

0

dislike

גוגל הסכימה לשלם קנס של 55 מיליון דולר אוסטרלי אחרי שנקבע כי היא פגעה בתחרות בכך ששילמה לשתי חברות הסלולר הגדולות במדינה להתקנה מראש של אפליקציית החיפוש שלה • הקנס מצטרף לשורה של מכות שספגה החברה באוסטרליה לאחרונה


גוגל הסכימה לשלם 55 מיליון דולר אוסטרלי (כ-36 מיליון דולר) לאחר שרשות התחרות באוסטרליה קבעה כי פעלה באופן שפגע במתחרים, בכך ששילמה לשתי חברות הסלולר הגדולות במדינה כדי להתקין מראש את אפליקציית החיפוש שלה במכשירי אנדרואיד, ובכך הקשתה על חדירה של מנועי חיפוש אחרים.

הקנס מצטרף לשורה של מכות שספגה החברה באוסטרליה לאחרונה: רק בשבוע שעבר הפסידה גוגל בתביעה שהגישה נגדה יצרנית פורטנייט, Epic Games, שטענה כי היא ואפל חוסמות תחרות במערכות ההפעלה שלהן. בנוסף, בחודש שעבר נאסר על יוטיוב לאפשר רישום משתמשים מתחת לגיל 16 במדינה.

maximize-image
גוגל במכשיר אנדרואיד | צילום: שאטרסטוק

במקרה הנוכחי, גוגל הודתה כי ההסכמים עם חברות הסלולר האוסטרליות טלסטרה ו-Optus בין 2019 ל-2021 העניקו לה יתרון לא הוגן. הרגולטור האוסטרלי ציין כי סיום העסקאות וגביית הקנס יאפשרו בעתיד תחרות רחבה ויותר אפשרויות חיפוש עבור הצרכנים במדינה.

החברה והרגולטור הגישו בקשה במשותף לבית המשפט לאישור ההסדר, אך השופטים טרם הכריעו אם הקנס הולם. בגוגל הדגישו כי הם מחויבים לאפשר ליצרניות מכשירים גמישות רבה יותר בבחירת אפליקציות חיפוש ודפדפנים, תוך שמירה על תחרות מול אפל והוזלת עלויות לצרכנים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News