שלוש מדינות רפובליקניות הודיעו אתמול (שבת) כי ישלחו מאות אנשי משמר לאומי לבירה וושינגטון, במטרה לחזק את יוזמת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להגברת השליטה הפדרלית בשיטור בעיר, לנוכח מה שהוא הגדיר כעלייה דרסטית בפשיעה בעיר.
מערב וירג'יניה הודיעה כי תשלח בין 300 ל-400 חיילים, דרום קרוליינה תשלח 200, ואוהיו התחייבה לשלוח 150 נוספים בימים הקרובים. בכך מצטרפות המדינות לפריסת כ-800 אנשי משמר לאומי שכבר מופעלים בעיר, לצד כוחות אכיפת חוק פדרליים. מושלי המדינות מסרו כי המהלך נעשה בתיאום עם ממשל טראמפ ובקשת הפנטגון.

החלטת טראמפ מגיעה לאחר שחתם בתחילת השבוע על צו נשיאותי שהכריז על מצב חירום בעיר הבירה, בטענה שממשלת המחוז כשלה בשמירה על הסדר הציבורי. לדבריו, המהלך נדרש כדי לאפשר לממשל הפדרלי לפעול ביעילות וללא חשש מאלימות נגד עובדיו.
בעקבות הצעדים התקיימה מחאה רחבת היקף סמוך לבית הלבן, בה השתתפו אלפי מפגינים שנשאו שלטים נגד "כיבוש צבאי" וקראו "לא להשתלטות על וושינגטון". מארגני המחאה ציינו כי בכוונתם להמשיך להפגין עד שהממשל ישנה את מדיניותו.
