שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס היום (רביעי) לסערת המינויים בצה"ל והדגיש כי "בהתאם לחוק, אני הממונה על אישור המינויים מדרגת אל"מ ומעלה, והרמטכ"ל הוא בגדר הממליץ על האפשרויות השונות – ולכן גובש נוהל של התייעצות מוקדמת בין שר הביטחון לרמטכ"ל, נוהל שאותו צריך לבצע באופן מסודר ובדיונים מוקדמים כפי שהיה מרגע כניסתי לתפקיד שר הביטחון".
כ"ץ הדגיש את נכונותו להמשיך במאבק העיקש: "הניסיון לשנות כעת נהלים בהם עבדנו, אולי בעצת חבר יועצים אנטי-ממשלתיים הבוחשים בקלחת, ולהחליפם בניסיון לקבוע עובדות בשטח ובפגישות מאולתרות – לא יצלח".

לדבריו, "שר הביטחון שממונה על צה"ל ומחויב בדין וחשבון לאזרחי מדינת ישראל – ולהם בלבד – אמשיך ללוות ולהנחות מקרוב את צה"ל ואת מערכת הביטחון, הן בתחום הפעלת הכוח בזירות השונות, עם מדיניות התקפית ברורה אותה אני מוביל, והן בתחום בניית הכוח, כולל בפיקוח הדוק על תחום המינויים".
בנוסף, השר ביקר בחריפות את המבקרים וה"לשעברים": "קצת צניעות לא תזיק. תקראו את התחקירים שפרסם צה"ל על מה שקרה בצה"ל במשך תקופות כהונתכם בתפקידי הפיקוד הבכירים – על קבלת החלטות מוטעית באשר לבניין הכוח, על היוהרה, העיוורון וההתנשאות, על היעדר פיקוח ועל עומק המחדל העצום שהיה – תקראו ותשפילו מבט".
