היועמ"שית גלי בהרב מיארה גילתה היום (שלישי) כי המנעולים בלשכה שהיא חולקת יחד עם שר המשפטים יריב לוין הוחלפו, ועל כן אין לה ולאנשיה גישה למקום. במענה לשאלות כתבים, השר, שכינה את היועמ"שית בהודעתו רק עו"ד בהרב-מיארה, טען כי היא כבר הודחה מתפקידה ומדובר בלשכה שלו.
בהודעה מטעם לוין נכתב: "מדובר בטענה שהיא לא פחות מהזויה. המנעולים בלשכת השר בתל אביב אכן הוחלפו. הלשכה היא לשכתו של השר ולא של עו"ד בהרב מיארה. הניסיון שלה לעשות שימוש לא מורשה בלשכת השר הוא עוד דוגמה להתנהלות תמוהה מצד מי שכבר הודחה מתפקידה".

כזכור, מוקדם יותר השבוע, בית המשפט העליון פרסם החלטה נוספת בסדרת העתירות העוסקות בהחלטת הממשלה להדיח את היועצת המשפטית לממשלה. המשנה לנשיא, השופט נועם סולברג, הוציא צו ביניים המבהיר כי החלטת הממשלה לא תיכנס לתוקף עד להכרעה אחרת, וכי בתקופה זו לא יחול כל שינוי בסמכויותיה של היועצת, במעמדן המשפטי של חוות הדעת שלה ובסדרי העבודה בינה לבין הממשלה. בנוסף, נאסר למנות לה מחליף או ממלא מקום.
בהחלטה התייחס סולברג גם למכתב ששלח שר התקשורת לעובדי משרדו ב-5 באוגוסט, שבו הגדיר את היועצת כ"לשעבר" והנחה את עובדיו שלא לקיים חוות דעת מטעמה ללא אישורו. השופט מתח ביקורת חריפה על המכתב, קבע כי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לממשלה תקפות במלואן, והדגיש כי הדרישה לשנות את ההתנהלות מול היועצת "אין לה על מה שתסמוך".

בריאיון מיוחד למגי טביבי, לוין תקף בחריפות את התערבות בג"ץ ואת תפקודה של היועמ"שית: "אני חושב שממשלת ישראל לא יכולה להסכים לקבל מצב שבית המשפט העליון יכפה עליה מי יהיה היועץ המשפטי שלה. זה דבר בלתי מתקבל על הדעת, חריגה מוחלטת מאופן קיום הפרדת הרשויות".
הוא הוסיף: "הניסיון ללפות את הממשלה משני צדדים – מצד אחד בית משפט שאומר 'אני פוסק אחרון בכל דבר', ומצד שני מכתיב מי תהיה היועצת שתייצג אתכם בפניי – זה מצב שלא קיים באף דמוקרטיה בעולם ואי אפשר לקבל אותו".
השר לוין הצהיר כי הממשלה תעמוד על החלטתה: "אני מצפה מהממשלה כולה להתייצב עכשיו ולעמוד איתן ולומר: לא בג"ץ ולא אף אחד אחר יכפה עלינו מי תהיה היועצת. אין לנו אמון בה, לא יכולים לעבוד איתה, אין שיתוף פעולה יעיל. ההחלטה היום היא החלטה סופית".
