ראש ממשלת שוודיה, אולף קריסטרסון, הודה מוקדם יותר השבוע בריאיון לעיתון הכלכלי השוודי Dagens Industri שהוא מתייעץ עם AI במסגרת עבודתו השוטפת, וחטף ביקורת נוקבת מהציבור במדינה.
במהלך הריאיון הודה בגילוי לב: "אני משתמש בזה לא מעט. גם אם לא למטרה אחרת, אז לפחות כדי לקבל חוות דעת שנייה. מה עשו אחרים? ואולי בכלל כדאי לחשוב ההפך הגמור? אלה סוגי השאלות שאני שואל".
מלבד הסערה הגדולה שהתעוררה ברשתות, מומחי טכנולוגיה הביעו את דאגתם משימוש של פוליטיקאים בבינה מלאכותית, ד"ר סימונה פישר-היבנר מאוניברסיטת קרלסטאד ציינה כי על קריסטרסון "להיזהר מאוד" ולהימנע משימוש בבינה מלאכותית בעבודה עם מידע רגיש.
Sweden's Prime Minister Ulf Kristersson admitted that he uses AI chatbots to get a second opinion on his decisions. pic.twitter.com/R2bKEEP0Ml
— Globe Eye News (@GlobeEyeNews) August 6, 2025
בנוסף, פרופ' וירג'יניה דיגנום, מומחית לבינה מלאכותית מאוניברסיטת אומאו, הדגישה כי "בינה מלאכותית אינה מביעה דעה עצמאית, אלא משקפת את עמדות יוצריה".
דוברו של ראש הממשלה השוודי ניסה להרגיע את הרוחות, והבהיר במהירות: "כמובן שמידע רגיש מבחינה ביטחונית אינו מועבר לשם. זה יותר לשם קבלת כיוון כללי".
