accessibility-icon
share-icon
הגבול בין צפון לדרום קוריאה | צילום: רויטרס
הגבול בין צפון לדרום קוריאה | צילום: רויטרס

דרום קוריאה תסיר רמקולים שמשמיעים דברי תעמולה בגבולה הצפוני

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

י אב ה'תשפה (04.08.25)

1

2

like

0

dislike

צעד סמלי של ממשלתו החדשה של הנשיא לי ג’ה מיונג: לאחר שכיבתה את שידורי התעמולה נגד פיונגיאנג, החלה דרום קוריאה להסיר את מערכות ההגברה בגבול עם הצפון • בצפון דחו לאחרונה את ניסיונות ההתקרבות והבהירו כי אינם מעוניינים לחדש את השיחות


משרד ההגנה של דרום קוריאה הודיע הבוקר (שני) על תחילת הסרת רמקולים שהפעילו שידורי תעמולה נגד המשטר בצפון קוריאה, לאורך הגבול בין המדינות. מדובר בצעד נוסף של ממשלתו החדשה של הנשיא לי ג'ה מיונג, המבקשת להפחית את המתיחות עם פיונגיאנג ולחדש את הדיאלוג בין הצדדים.

מיד עם כניסתו לתפקיד בחודש יוני, הורה הנשיא לי לכבות את השידורים המכוונים לצפון, שכללו מסרים ביקורתיים כלפי השלטון הקומוניסטי. כעת, כאמור, החלה הסרת המערכות עצמן. למרות הצעדים הדרום קוריאניים, בצפון דחו באחרונה את ניסיונות ההתקרבות והבהירו כי אין בכוונתם לחדש את השיחות עם הדרום.

המהלך של צפון קוריאה שמביך את הדרום – ומטריד את ארה"ב

המהלך של צפון קוריאה שמביך את הדרום – ומטריד את ארה"ב

0
28.07.25|אדם מיכלשווילי

שתי הקוריאות נותרו במצב של מלחמה מבחינה טכנית מאז תום מלחמת קוריאה ב-1953, שהסתיימה בהסכם שביתת נשק בלבד. בשנים האחרונות חלה החמרה ביחסים בין המדינות, והרמקולים ששידרו לעבר הצפון הפכו לאחד מסמלי המתיחות. כעת, לפי משרד ההגנה בסיאול, הסרתם נועדה לשמש "אמצעי מעשי להרגעת המתיחות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News