הממשלה שלחה אמש (רביעי) זימון נוסף ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, להתייצב בפניה לשימוע במהלך ישיבת הממשלה הקרובה.
למרות שסירבה בעיקשות להופיע בפני ועדת השרים, וככל הנראה תסרב גם הפעם – הממשלה פועלת בהתאם להחלטות ומאפשרת ליועצת את הזכות לשימוע גם בפני הממשלה, כדי שהמהלך לא ייפסל בשל הליך "לא תקין". כזכור, כשהממשלה תיקנת את החלטת ועדת שמגר ההיסטורית, היא הוסיפה דרך באמצעות ועדת שיקלי, אך לא ביטלה את זכות השימוע ליועמ״שית בממשלה.
כזכור, למרות שטרם התקבלה החלטה בעניין, השופט נועם סולברג, בשם בג"ץ, קבע מוקדם יותר החודש כי פיטוריה של בהרב מיארה לא ייכנסו לתוקף מיידי ללא ביקורת שיפוטית.

בתגובה, הממשלה השיבה לבג"ץ וחזרה על טענתה כי ביקורת שיפוטית אם וכאשר צריכה להתקיים רק לאחר ההחלטה בממשלה: "אם תשנו החלטתכם – ניתן לקיים דיון בממשלה תוך יממה למרות תשעת הימים".

יריב לוין: ביהמ"ש פותח דלת בפני מחבלים אך לא לשר המשפטים
סולברג דחה ביום שלישי האחרון את בקשת העותרים בנוגע לפיטורי היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, ולא קבע מועד לדיון דחוף בבג״ץ. עם זאת, השופט סולברג הציע לממשלה לשקול חזרה לדרך הישנה להדחת היועצת המשפטית לממשלה, באמצעות פנייה לוועדת האיתור (ועדת גרוניס) שמינתה את היועמ"שית, על מנת שתבחן ותביע את עמדתה בנושא, הצעה שהממשלה דחתה אתמול בשל חוסר האפשרות לאייש את ועדת גרוניס.
