שערורייה נוספת בבית המשפט העליון: סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין ביקש הבוקר להגיש לבית המשפט את תגובתו לעתירה בעניין התיקון לחוק לשכת עורכי הדין (הפחתת דמי החבר).
נציג השר לוין שהגיע לבית המשפט סורב על ידי צוות המזכירות, בטענה שהוא מיוצג על ידי היועצת המשפטית לממשלה. אלא שבניגוד להגיון הפשוט, היועצת המשפטית לממשלה מסרבת לייצג את עמדת השר, ומבקשת להציג בבית המשפט עמדה המנוגדת לעמדתו.

השר לוין הגיב בחריפות: "בעוד בית המשפט העליון פותח לרווחה את שעריו בפני עותרים פלסטינים, ובהם גם מחבלים, הוא מונע משר המשפטים של מדינת ישראל אפילו להגיש הודעה למזכירות בית המשפט".
לוין כתב בתגובתו לבג"ץ: "השר מוצא את עצמו, שוב, נדרש ליטול לעצמו ייצוג פרטי תחת קבלת ייצוג משפטי על ידי היועצת המשפטית לממשלה. מצב בלתי תקין זה מתקיים גם בעניינים של שרי הממשלה והממשלה כולה באופן תדיר, קיצוני וחסר תקדים.

לדברי לוין: "כל זאת, כאשר היועצת המשפטית לממשלה נוטלת מהממשלה את כל משאביה המשפטיים, ועושה בהם שימוש לטובת עמדות אישיות שלה, פוליטיות ולא משפטיות, תוך הכפפת מערך הפרקליטות לעמדות אלה, מניעת הייצוג המגיע לממשלה ולשריה, והתייצבות לצד העותרים כנגד הממשלה".
עוד כתב לוין: "השר מתנגד להיפוך היוצרות בו משאבי המדינה מועמדים פעם אחר פעם, במקום לרשות הממשלה, לרשות העותרים כנגדה. בנסיבות אלה אין השר נכון להשלים עם המשך מצב בלתי תקין זה, והוא עומד על כך שיינתן לו ייצוג הולם על ידי פרקליטות המדינה ולא באמצעות עורך דין פרטי".

לוין חתם את דבריו: "העתירה דנן מוגשת כנגד חוק שחוקק על ידי כנסת ישראל. בית המשפט אינו מוסמך לבטל חקיקה של הכנסת, ואין בנמצא שיטת משפט דמוקרטית שבה סמכות כזו נלקחת על ידי בית המשפט, מבלי שהוסדרה באופן מפורש בחקיקה".
