סוכנות הידיעות האמריקאית רויטרס: משאיות סיוע הומניטרי החלו לנסוע הבוקר (ראשון) ממצרים לכיוון רצועת עזה, כך לפי רשת הטלוויזיה אל-קאהירה. זאת בעקבות לחץ בינלאומי גובר, והקמפיין השקרי על "רעב בעזה".
צה"ל הודיע אמש כי יוקמו "מסדרונות הומניטריים" לתנועה בטוחה של שיירות האו"ם המספקות סיוע לתושבי הרצועה, וכי "הפסקות הומניטריות" יוטמעו באזורים צפופי אוכלוסין.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף את החלטת הממשלה על הגדלת הסיוע, וטען כי היא התקבלה מבלי לשתף אותו בדיונים. לדבריו, התקיימה במהלך השבת התייעצות ביטחונית ללא נוכחותו, ובה הוחלט על הגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה.
"במוצאי שבת עודכנתי בידי גורם בלשכת רה"מ שבמהלך השבת התקיימה התייעצות ביטחונית בלעדיי (הטענה הרשמית: "שלא נחלל שבת"- כאשר הם יודעים מצוין שכשר לביטחון לאומי אני זמין בשבת לכל אירוע והתייעצות ביטחונית חשובה) בה הוחלט להגדיל את כמויות הסיוע ה"הומניטרי" הנכנס לעזה", כתב השר בחשבון ה-X.
"אמרתי לגורם מטעם הלשכה, כי מדובר בכניעה לקמפיין השיקרי של חמאס, שמסכנת את חיילי צה"ל, וכי הכניעה הזו חמורה פי כמה לאחר שראש הממשלה אמר ביום שישי כי 'נבחן דרכים אלטרנטיביות לשחרור החטופים'".

קודם לכן, אמש, צה"ל הודיע כי הוא מתכוון לחדש כבר הלילה את הצנחת הסיוע ההומניטרי אל תוך רצועת עזה. בנוסף, בצה"ל אמרו כי "הוחלט כי יוגדרו מסדרונות הומניטריים שיאפשרו תנועה בטוחה של שיירות האו״ם וארגוני הסיוע להכנסת מזון ותרופות לאוכלוסייה".


