השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (מוצ"ש) כי לאחר שבת לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה אותו כי התקיימה התייעצות ביטחונית ללא נוכחותו, בה הוחלט על הגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה, זאת על אף שלדבריו, כשר, הוא זמין לאירועים והתייעצויות ביטחוניות בשבת.
בציוץ ברשת X כתב השר בן גביר: "במוצאי שבת עודכנתי בידי גורם בלשכת רה"מ שבמהלך השבת התקיימה התייעצות ביטחונית בלעדיי (הטענה הרשמית: "שלא נחלל שבת"- כאשר הם יודעים מצוין שכשר לביטחון לאומי אני זמין בשבת לכל אירוע והתייעצות ביטחונית חשובה) בה הוחלט להגדיל את כמויות הסיוע ה"הומניטרי" הנכנס לעזה.
במוצאי שבת עודכנתי בידי גורם בלשכת רה"מ שבמהלך השבת התקיימה התייעצות ביטחונית בלעדיי (הטענה הרישמית:"שלא נחלל שבת"- כאשר הם יודעים מצוין שכשר לביטחון לאומי אני זמין בשבת לכל אירוע והתייעצות ביטחונית חשובה) בה הוחלט להגדיל את כמויות הסיוע ה"הומניטרי" הנכנס לעזה.
אמרתי לגורם…
— איתמר בן גביר (@itamarbengvir) July 26, 2025
"אמרתי לגורם מטעם הלשכה, כי מדובר בכניעה לקמפיין השיקרי של חמאס, שמסכנת את חיילי צה"ל, וכי הכניעה הזו חמורה פי כמה לאחר שראש הממשלה אמר ביום שישי כי 'נבחן דרכים אלטרנטיביות לשחרור החטופים'".
השר הוסיף כי "מסתבר ש'הדרך האלטרנטיבית' היא להיכנע לחמאס והקמפיינים השקריים שלו, ולהגדיל את הסיוע ההומניטרי שמגיע אליו ישירות. הדרך הזו מרחיקה את השבת החטופים, ובעיקר מרחיקה את הניצחון המוחלט במלחמה.

"הדרך היחידה לנצח במלחמה ולהשיב את החטופים היא להפסיק לחלוטין את הסיוע ה'הומניטרי', לכבוש את כל הרצועה, ולעודד הגירה מרצון".
מוקדם יותר הערב, צה"ל הודיע כי הוא מתכוון לחדש כבר הלילה את הצנחת הסיוע ההומניטרי אל תוך רצועת עזה. בנוסף, בצה"ל אמרו כי "הוחלט כי יוגדרו מסדרונות הומניטריים שיאפשרו תנועה בטוחה של שיירות האו״ם וארגוני הסיוע להכנסת מזון ותרופות לאוכלוסייה".
