הטלוויזיה האיראנית שידרה מוקדם יותר השבוע סרטון תעמולה המציג יהודים שבורחים מישראל דרך הים בניסיון להימלט מהטילים האיראניים. בעוד נראה שהאיומים של ח'אמינאי ומנהיגים אחרים במשטר לא עושים הרבה רושם בישראל – כעת מנסה המשטר האיראני לאיים בצורה יצירתית יותר.
בדומה לתעמולה של חיזבאללה וחמאס שהיו מוציאים שירים וסרטונים לאיים על ישראל, כעת גם המשטר האיראני עושה זאת ישירות. שני ארגוני הפרוקסי של משטר האייתוללות ספגו אבידות רבות במלחמה מול ישראל, והסרטונים המאיימים שהוציאו נועדו לכפר על חולשותיהם. כאן המקום לשאול: האם הסרטון התעמולתי החדש מעיד על החולשה של המשטר האיראני בעקבות מבצע "עם כלביא"?
צפו בסרטון:
Iranian TV Airs Video Showing Jews Swimming to Escape Israel as Missiles Rain Down on Their City pic.twitter.com/sSWfPpYsyc
— MEMRI (@MEMRIReports) July 25, 2025
במכון המחקר האמריקאי "Memri", נכתב סוף הסרטון התעמולתי הופיע הכיתוב: "השתמשו במקורות אמינים כדי ללמוד לשחות", ואחריו כיתוב בפרסית ובעברית: "היו אומללים".
כידוע, איראן ספגה מפלה קשה בעקבות מבצע "עם כלביא". לפי דיווחים רבים, ייקח שנים עד שהגרעין האיראני ישתקם, וכן ארסנל הטילים של משטר האייתוללות הצטמצם משמעותית. כל זאת לצד חיסול בכירים במשטר ומדעני גרעין. במקביל לדיווחים וההערכות על השפעת התקיפות על הגרעין האיראני, נראה שברפובליקה האסלאמית מתמקדים כעת בעיקר באיום הטילים על ישראל, וזאת למרות שהם מכחישים את השמדת פרויקט הגרעין.
