לאחר הודעת לשכת רה"מ נתניהו מוקדם יותר היום (חמישי) כי צוות המשא ומתן הישראלי הוחזר ארצה מדוחא להמשך התייעצויות. גורם בחמאס אמר לרויטרס כי למרות העיכוב – הסכם הפסקת אש עדיין אפשרי.
בימים האחרונים בארגון הטרור חמאס גררו רגליים ומשכו את המשא ומתן בדוחא, שם המשלחת הישראלית הייתה כבר למעלה מעשר ימים. כתבנו המדיני תמיר מורג העריך אתמול כי "חמאס כנראה רואה את הקמפיין הדיפלומטי, המוצלח והאפקטיבי, שמתנהל נגד ישראל – ומרגיש שיש כאן אולי איזושהי הזדמנות לנקודת שבר ישראלית, ולכן הוא ממשיך לגרור רגליים ולהתעקש על דרישתו לסיום המלחמה".

לשכת רה"מ: צוות המו"מ יחזור להמשך התייעצויות בישראל
ישראל הסכימה לוויתורים רבים והתגמשה לעמדת חמאס, תחת הצהרה ברורה כי הפעם בישראל מתכוונים להגיע להסכם מול ארגון הטרור הרצחני. ממשל טראמפ גם הוא צידד בישראל, בעוד נשארה רק תגובת חמאס להכריע. היום, כאמור, בחמאס דחו את המתווה המתפשר שישראל אישרה.

חמאס דורש לסיים את המלחמה; בישראל מעריכים שעסקה תחתם בקרוב
בעקבות זאת, הוחלט בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר את משלחת המו"מ מדוחא לישראל "להמשך התייעצויות". כעת, בסוכנות הידיעות האמריקאית רויטרס ציטטו מקור בכיר בחמאס שאומר כי עדיין ייתכן הסכם הפסקת אש.
לדבריו, עדיין קיים סיכוי להגיע להסכם הפסקת אש בעזה, אך הדבר ייקח מספר ימים בגלל "עיכוב ישראלי". בארגון הטרור דרשו כי המתווה החדש יכלול סעיף שימנע מישראל לחדש את המלחמה – אם לא יושג הסכם להפסקת אש מוחלטת בפרק זמן של 60 יום, בו תהיה הפסקת אש זמנית, שחרור חטופים ומנגד שחרור מחבלים כפי שהיו בעסקאות הקודמות.
