שר הביטחון ישראל כ"ץ שיגר היום (רביעי) איום מפורש לארגון הטרור חמאס וכתב בחשבון ה-X שלו כי אם החטופים לא ישוחררו בקרוב, שערי הגיהנום ייפתחו על עזה, דבריו של כ"ץ מתכתבים עם איומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטרם נכנס לתפקידו, שהוביל לבסוף את ארגון הטרור להסכים לעסקה לשחרור חטופים.
בציוץ בחשבון ה-X שלו כתב השר כ"ץ: "האחים סינוואר הרסו את עזה. עז א-דין אל חדד הופך אותה לעיי חורבות. בכירי חמאס בחו"ל חוגגים בארמונות ומלונות פאר ומסרבים לשחרר את החטופים. אם לא ישוחררו בקרוב – ייפתחו שערי הגיהינום".
האחים סינוואר הרסו את עזה.
עז א-דין אל חדד הופך אותה לעיי חורבות.
בכירי חמאס בחו"ל חוגגים בארמונות ומלונות פאר ומסרבים לשחרר את החטופים.
אם לא ישוחררו בקרוב – ייפתחו שערי הגיהינום.— ישראל כ”ץ Israel Katz (@Israel_katz) July 23, 2025
דבריו של כ"ץ מגיעים ברקע המגעים לעסקה ובעוד צוותי המשא ומתן נמצאים בדוחא. אמש, גורמים בכירים מסרו לכתבנו תמיר מורג: "יש לחץ אדיר של המתווכות על חמאס. אנחנו מעריכים כי נקבל תשובה בקרוב מאוד, אולי אפילו ביממה הקרובה".
כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח כי חלה התקדמות מסוימת נוספת במו"מ על פריסת כוחות צה"ל ברצועת עזה. הוא הדגיש כי מדובר בהתקרבות חד צדדית של ישראל לעבר העמדה של חמאס, ולא בהתקרבות דו צדדית. שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון עתיד להגיע לעזה בקרוב, כך לפי דוברת מחלקת המדינה.

הדברים מתכתבים עם הפרסום של כתבנו לענייני ערבים עומרי חיים על כך שבכיר המקורב לחמאס איתו שוחח, אמר כי "הנקודות התקועות האחרונות הן בעיקר עניין מפות הנסיגה ומפתחות האסירים".
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר ביום שישי כי עשרה חטופים ישראלים צפויים להשתחרר "בקרוב מאוד" מרצועת עזה. לדבריו, "השגנו את רוב בני הערובה בחזרה. עוד 10 בני ערובה יגיעו בקרוב מאוד, ואנחנו מקווים לסיים את זה במהירות". הנשיא האמריקאי גם הוסיף ושיבח את שליחו למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, ותיאר אותו כ"פנטסטי".
