המשא ומתן בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס ממשיך להתקיים בדוחא כבר למעלה משבוע, וזאת למרות שחמאס מערים קשיים. משלחת המשא ומתן הישראלית שוהה בדוחא כבר 15 ימים ברציפות ועדיין לא הושגה עסקה מול חמאס.
כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח הבוקר (שני) בתוכנית "ישראל הבוקר" בהנחיית המגישה טל מאיר כי אמש חלה התקדמות מסוימת נוספת במו"מ על פריסת כוחות צה"ל ברצועת עזה. הוא הדגיש כי מדובר בהתקרבות חד צדדית של ישראל לעבר העמדה של חמאס, ולא בהתקרבות דו צדדית.

טראמפ דוחף לשחרור עשרה חטופים, בחמאס מערימים קשיים
ארגון הטרור ממשיך לגרור רגליים במשא ומתן, וכך הוא מצליח לקלף עוד ועוד הישגים מישראל שמוצאת את עצמה לא רק מתוסכלת, אלא גם מבולבלת אל מול ההתנהלות הזו.

גורם מדיני מסר לכתבנו תמיר מורג כי יש התקדמות ויש אופטימיות במו"מ, אבל גם עכשיו לא בטוח בכלל שתהיה עסקה. לדבריו, "היו כבר כמה פעמים החודש שהיינו בטוחים שהנה זה קורה וזה לא קרה. יותר מפעם אחת המתווכות אמרו לנו שתיקון כזה או אחר יוביל לעסקה. ביצענו את התיקון המבוקש, אבל חמאס המשיך להתבצר בעמדותיו. ההתנהלות שלהם לא ברורה לנו עד הסוף".
מורג שיער כי יכול להיות שהסיבה לגרירת הרגליים מצד חמאס היא כי ייתכן שבארגון הטרור מבינים כי ככל שהם גוררים רגליים – הם מצליחים להוציא עוד ועוד וויתורים מישראל.

יש מקום לאופטימיות
מורג הדגיש כי אם יש איזשהו פן חיובי בהתגמשות מצד ישראל במו"מ, הוא העובדה שארצות הברית מתייצבת בסיטואציה הנוכחית ב-100% מאחורי העמדה הישראלית. בכירים אמריקאים אומרים מאחורי הקלעים כי אם בעבר שני הצדדים הערימו קשיים, הפעם חמאס הוא זה שאחראי ב-100% אחוזים לכך שעדיין אין עסקה.
סטיב וויטקוף, שליחו של טראמפ לזרח התיכון, שהיה צפוי להגיע לדוחא כבר מזמן כדי לסגור עסקה, עדיין נמצא בארצות הברית. כתבנו המדיני הוסיף: "אם וכאשר נראה אותו עולה על מטוס, זאת תהיה אולי האינדיקציה הטובה ביותר לכך שיכול להיות שאנחנו מתקרבים לפריצת דרך בירושלים".
"למרות הקשיים ממשיכים להאמין שבסופו של דבר המהלך הזה יבשיל לכדי עסקה, גם אם זה יהיה לאט יותר מכפי שציפו וייקח אולי עוד שבוע אולי 10עשרה ימים אולי אפילו שבועיים".
