accessibility-icon
share-icon
אתר העשרת האורניום בפורדו לאחר התקיפות ב"פטיש חצות", ארכיון | צילום: MAXAR
אתר העשרת האורניום בפורדו לאחר התקיפות ב"פטיש חצות", ארכיון | צילום: MAXAR

איראן תאשר ביקור של פקחי סבא"א, אך לא באתרי הגרעין שהופצצו

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כז תמוז ה'תשפה (23.07.25)

2

1

like

1

dislike

ראש צוות המו"מ הגרעיני של איראן, קאזם גאריבאבאדי, מסר היום בתדרוך לכתבים בניו יורק כי איראן אישרה ביקור של משלחת טכנית מטעם סבא"א בשבועיים-שלושה הקרובים, אך הבהיר כי הביקור לא יכלול את אתרי הגרעין שנפגעו בתקיפות אמריקאיות


ראש צוות המו"מ הגרעיני של איראן, קאזם גאריבאבאדי, מסר היום (רביעי) בתדרוך לכתבים בניו יורק כי איראן אישרה ביקור של משלחת טכנית מטעם סבא"א בשבועיים-שלושה הקרובים, אך הבהיר כי הביקור לא יכלול את אתרי הגרעין שנפגעו בתקיפות אמריקאיות.

הכור הגרעיני בנתנז לאחר הפצצה אמריקנית |
maximize-image
הכור הגרעיני בנתנז לאחר הפצצה אמריקנית | קרדיט: MAXAR

בהתייחסו למשא ומתן עם ארה"ב, אמר גאריבאבאדי כי טהרן קיבלה בקשות אמריקאיות לחידוש המגעים, אך טרם התקבלה החלטה. לדבריו, "לא דחינו אותן", אך הבהיר כי "עניין האמון הוא נושא גדול". הוא הוסיף כי "ארה"ב צריכה לזכות באמון איראן ולהגיע בכנות לשולחן המשא ומתן".

גאריבאבאדי התייחס גם לשיחות הצפויות ביום שישי בין איראן לבין מדינות ה-E3 – גרמניה, צרפת ובריטניה – והגדיר אותן "חשובות מאוד". לדבריו, "הפתרון הטוב ביותר למנוע את הפעלת מנגנון הסנאפבק אינו הארכתו, אלא באמצעות דיפלומטיה", אך הזהיר כי אם הסנקציות ישובו – "איראן לא תישאר בחיבוק ידיים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News