פרסמנו בחדשות 14: אחרי מבצע "עם כלביא", שבו ישראל תקפה את תשתיות הגרעין של איראן – בטהרן לא בחרו להוריד את הראש, אלא להפך: הם מגבירים את הלהבות. במקום לחשב מסלול מחדש, המשטר בוחר במסרים לוחמניים, איומים וניסיון להקרין עוצמה, גם כשבפועל המציאות נראית אחרת.
בריאיון ששודר אתמול ברשת "פוקס ניוז", שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, אישר לראשונה בפה מלא: "הנזקים חמורים – חמורים מאוד. אבל ברור שאנחנו לא יכולים לוותר על העשרתנו, זה הישג של המדענים שלנו. ועכשיו, יותר מזה – זו כבר שאלה של גאווה לאומית".

דבריו הגיעו בתגובה לדיווחים המערביים, לפיהם מתקני הגרעין בפורדו הושבתו לחלוטין במבצע שיזמה ישראל. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא נשאר אדיש ופרסם ברשת החברתית שלו תגובה משלו: "בוודאי שנהרסו. בדיוק כמו שאמרתי – ואנחנו נעשה את זה שוב, במידת הצורך!".
כך נמשך פרק נוסף בעימות הבלתי נגמר בין איראן לארצות הברית: איום מצד טהרן – ותגובה חדה מצד וושינגטון. נראה שהסבב הנוכחי יימשך לפחות עד שיחודש המשא ומתן בין הצדדים – או עד סבב לחימה נוסף.
אך לא רק החוץ בוער: בתוך איראן עצמה נרשמו בימים האחרונים למעלה מ־20 פיצוצים מסתוריים. חלקם מיוחסים לחבלה מכוונת, אבל רבים מאשימים גם את התשתיות המתפוררות במדינה, שמזינות תחושת כאוס.
בדיון חריג בפרלמנט, אחד מחבריו, סלמאן זאכר, לא הסתיר את הכעס:
"אתם מדברים על אבטחת סייבר, אבל האם איטא, בלה ושאר הפלטפורמות המקומיות באמת מאובטחות? אם כן, למה בנקים נפרצים בזה אחר זה? למה המפקדים שלנו מחוסלים בזה אחר זה? זו תשתית אמינה – או מראית עין?".
ולצד מתקפות הסייבר, האיראנים מתמודדים עם משבר חמור לא פחות: מחסור חמור במים. במדינה שמתיימרת להיות מעצמה אזורית, אזרחים עומדים בתור עם מיכלים ריקים, וסכר אמיר כביר, שהיה מקור חיים – יבש לחלוטין. סוכנות הידיעות "פארס" אף פרסמה לאחרונה טיפים לחיסכון – כולל המלצה: לא לשיר במקלחת.

דוברת הממשלה, פאטמה מהג'ארני, ניסתה לשדר אופטימיות ברוח דתית:
"חשוב שכולנו נעזור – שכל אזרח ואזרח יחזור לחיים רגילים. בעזרת השם, שיהיו לנו חיים רגילים, טובים ומלאי שמחה. בואו נמשיך יחד, תחת הגנת האל".
למרות הרטוריקה התקיפה, ההנהגה בטהרן יודעת: המצב בפנים קשה. לפי העדכון הרשמי האחרון: מאז תחילת המערכה מול ישראל נהרגו 1,062 בני אדם, ורבים נוספים נפצעו. המשטר מנסה לשדר עסקים כרגיל, אך במציאות, הציבור האיראני רואה את הפערים, את הסדקים, ואת ההנהגה שמאבדת שליטה.
