accessibility-icon
share-icon
צילום: לע"מ
צילום: לע"מ

"צעד שנועד לקדם צדק": סער מברך על פרישת ארה"ב מאונסק"ו

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כו תמוז ה'תשפה (22.07.25)

2

1

like

0

dislike

שר החוץ גדעון סער בירך על החלטת טראמפ לפרוש מאונסק"ו, וכינה אותה "צעד הכרחי שנועד לקדם צדק" • לדבריו, מדובר בתגובה לפוליטיזציה ואפליה נגד ישראל בארגון • סער קרא לשים קץ לבידוד ישראל ולקדם רפורמות באו"ם


לאחר החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להוציא את ארה"ב מארגון אונסק"ו – סוכנות החינוך, המדע והתרבות של האו"ם עליה דווח היום (שלישי),  שר החוץ גדעון סער הגיב להחלטה בהתלהבות ובירך את הנשיא: "צעד הכרחי שנועד לקדם צדק".

"אנו מברכים על החלטת הממשל האמריקאי לפרוש מאונסק"ו, כתב סער בפוסט שפרסם ברשת X, "זהו צעד הכרחי, שנועד לקדם צדק ואת זכותה של ישראל ליחס הוגן במערכת האו"ם, זכות אשר נרמסה לעתים קרובות בגלל פוליטיזציה בזירה זו".

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ארכיון | צילום: רויטרס

עוד הבהיר שר החוץ כי "‏יש לשים קץ לבידוד ישראל ולפוליטיזציה מצד המדינות החברות, בסוכנות זו ובכל סוכנויות האו"ם. ‏ישראל מודה לארה"ב על תמיכתה המוסרית ומנהיגותה, במיוחד בזירה המולטילטרלית, הרוויה באפליה אנטי ישראלית". את דבריו חתם סער בטענה: "‏האו"ם זקוק לרפורמות יסודיות כדי להישאר רלוונטי".

כזכור, ההחלטה של הנשיא מגיעה לאחר סקירה פנימית של הממשל, שבחנה את פעילות הארגון ומצאה בו "נטיות אנטי-אמריקאיות ואנטי-ישראליות", לצד קידום יוזמות חברתיות הנתפסות כ"שנויות במחלוקת".

דיווח דרמטי: טראמפ מוציא את ארצות הברית מארגון אונסק"ו

דיווח דרמטי: טראמפ מוציא את ארצות הברית מארגון אונסק"ו

40
22.07.25|אדם מיכלשווילי

בהצהרה רשמית מטעם הבית הלבן נמסר כי "הנשיא טראמפ החליט לפרוש מהארגון התומך ביוזמות תרבותיות וחברתיות מפלגות, שאינן עולות בקנה אחד עם מדיניות השפיות הברורה שבה בחרו האמריקנים בנובמבר האחרון". סגנית דוברת הבית הלבן, אנה קלי, הדגישה: "הנשיא שם את אמריקה במקום הראשון, ודואג שכל ארגון בינלאומי בו נשתתף ישרת את האינטרסים של האומה שלנו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News