לאחר החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להוציא את ארה"ב מארגון אונסק"ו – סוכנות החינוך, המדע והתרבות של האו"ם עליה דווח היום (שלישי), שר החוץ גדעון סער הגיב להחלטה בהתלהבות ובירך את הנשיא: "צעד הכרחי שנועד לקדם צדק".
"אנו מברכים על החלטת הממשל האמריקאי לפרוש מאונסק"ו, כתב סער בפוסט שפרסם ברשת X, "זהו צעד הכרחי, שנועד לקדם צדק ואת זכותה של ישראל ליחס הוגן במערכת האו"ם, זכות אשר נרמסה לעתים קרובות בגלל פוליטיזציה בזירה זו".

עוד הבהיר שר החוץ כי "יש לשים קץ לבידוד ישראל ולפוליטיזציה מצד המדינות החברות, בסוכנות זו ובכל סוכנויות האו"ם. ישראל מודה לארה"ב על תמיכתה המוסרית ומנהיגותה, במיוחד בזירה המולטילטרלית, הרוויה באפליה אנטי ישראלית". את דבריו חתם סער בטענה: "האו"ם זקוק לרפורמות יסודיות כדי להישאר רלוונטי".
כזכור, ההחלטה של הנשיא מגיעה לאחר סקירה פנימית של הממשל, שבחנה את פעילות הארגון ומצאה בו "נטיות אנטי-אמריקאיות ואנטי-ישראליות", לצד קידום יוזמות חברתיות הנתפסות כ"שנויות במחלוקת".

דיווח דרמטי: טראמפ מוציא את ארצות הברית מארגון אונסק"ו
בהצהרה רשמית מטעם הבית הלבן נמסר כי "הנשיא טראמפ החליט לפרוש מהארגון התומך ביוזמות תרבותיות וחברתיות מפלגות, שאינן עולות בקנה אחד עם מדיניות השפיות הברורה שבה בחרו האמריקנים בנובמבר האחרון". סגנית דוברת הבית הלבן, אנה קלי, הדגישה: "הנשיא שם את אמריקה במקום הראשון, ודואג שכל ארגון בינלאומי בו נשתתף ישרת את האינטרסים של האומה שלנו".
