accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות
צילום: רשתות ערביות

הפיצוץ בעיר קום - וההסבר: "נטרול פרטי אמל"ח שנותרו"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כו תמוז ה'תשפה (22.07.25)

1

21

like

0

dislike

כלי תקשורת באיראן מדווחים על פיצוצים מסתוריים בעיר קום. לפי גורם רשמי, מדובר בניטרול תחמושת ממבצע "עם כלביא" - התקיפה הישראלית שכוונה למתקנים אסטרטגיים בלב איראן


כלי תקשורת באיראן מדווחים היום (שלישי) על פיצוצים מסתוריים בעיר קום שבאיראן. לפי ערוץ האופוזיציה האיראני, איראן אינטרנשיונל, "מנהל אגף ניהול החירום של מחוז קום אמר כי העשן שנצפה בכביש המהיר טהרן-קום נגרם מנטרול תחמושת שנותרה מימי מלחמת 12 הימים".

מנהל אגף ניהול החירום התכוון למבצע עם כלביא, בו הופצצו מתקנים אסטרטגיים באיראן. פרטי האמל"ח שעל פי דיווחים נותרו שם, הם ככל הנראה בעקבות המיקום של העיר קום ליד פורדו – שם נמצא מתקן להעשרה גרעינית שהותקף על ידי חיל האוויר.

בניגוד לדיווחים על כך שתוכנית הגרעין לא הושמדה סופית, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבהיר השבוע כי התקיפות הצבאיות שביצעו האמריקנים נגד אתרי הגרעין של איראן השמידו לחלוטין את 3 המתקנים המרכזיים. לדבריו, מדובר בפגיעה הרסנית שתחזיר את תוכנית הגרעין האיראנית שנים אחורה.

בפוסט שפרסם היום ברשת החברתית Truth Social כתב טראמפ: "כל שלושת אתרי הגרעין באיראן נהרסו או הושמדו לחלוטין. ייקח שנים להחזיר אותם לשירות, ואם איראן תרצה לעשות זאת, עדיף יהיה להם להתחיל מחדש, בשלושה מיקומים שונים, לפני שהאתרים הללו יימחקו, אם הם יחליטו לעשות זאת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News