accessibility-icon
share-icon
הרמטכ"ל אייל זמיר | צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל אייל זמיר | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: "שנת 2026 תשמש לחזרה לכשירות ולשימור הישגי המלחמה"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כו תמוז ה'תשפה (22.07.25)

19

19

like

1

dislike

בפעם הראשונה מזה כשנתיים, צה"ל קיים הערכת מצב מטכ"לית רחבה בראשות הרמטכ"ל, שהתמקדה בהתמודדות הרב-זירתית ובהיערכות לשנת 2026 • הרמטכ"ל הדגיש את הצורך בשימור העליונות האווירית, המשך הלחימה בעזה ומול הציר האיראני, והוביל קו ברור של חזרה לכשירות והפקת לקחים


בפעם הראשונה זה כשנתיים, התקיימה אתמול (שני) בבסיס "גלילות" הערכת מצב מטכ"לית רחבה, בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר ובהשתתפות פורום המטה הכללי ופורום המטה המבצעי של צה"ל. הדיון נפתח ונסגר בדברי הרמטכ"ל, והתמקד בתמונת המצב האסטרטגית, המבצעית והמודיעינית בכלל הזירות – מעזה ועד טהרן.

במהלך הערכת המצב אמר הרמטכ"ל כי צה"ל פועל כיום במציאות רב-זירתית ומורכבת, המחייבת תקיפות יזומות, שמירה על העליונות האווירית, וחיזוק יכולות המודיעין. לדבריו, "המערכה מול איראן לא תמה – והציר כולו עומד לנגד עינינו". עוד הוסיף כי צה"ל "נדרש לפעול התקפית במספר זירות – תוך המשך ההגנה בגבולות".

maximize-image
images-count1+
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל ציין כי שנת 2026 תוגדר כשנת מוכנות, עיצוב ובניין כוח, עם מיקוד בהפקת לקחים מהמערכה הנוכחית, חזרה לכשירות יסודית וניצול הזדמנויות מבצעיות. לדבריו, "ההישגים בעזה משמעותיים – אך אנחנו משלמים מחיר כבד. נמשיך לפעול עד להשגת מטרותינו – השבת החטופים ומיטוט שלטון חמאס".

במהלך הדיון נסקרו כלל הזירות המבצעיות, בדגש על זליגות אפשריות בצפון, פעילות טרור ביהודה ושומרון והמשך ההתמודדות מול חיזבאללה וסוריה. בין ההחלטות המרכזיות שהוצגו: הקמת מפקדת עומק במתכונת מטכ"לית חדשה, והקמת מחלקת הדרכה ייעודית שתוביל את תהליכי הפקת הלקחים והלמידה בצה"ל.

maximize-image
images-count1+
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל חתם את הדיון במסר פנימי: "המשאב היקר ביותר שלנו הוא האנשים. לצד המבצעים והאתגרים, נמשיך להעמיק בתרבות ארגונית, ערכים ולכידות. אלו יהיו המפתח ליכולתנו להוביל גם בשנים הבאות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News