פורסם בחדשות 14: כמעט חודש לאחר סיום מבצע "עם כלביא", טוענים באיראן כי הצליחו לחדש את יכולות ההגנה האווירית במדינה. עוד לפני שהחלה ישראל במבצע, ביצע חיל האוויר שתי תקיפות מקדימות, שבהן פגע במערכות ההגנה האווירית של איראן – כולל מכ"מים וסוללות שיגור. ביום השלישי למבצע הודיעו בצה"ל כי הושג חופש פעולה מלא בשמי איראן. מצב זה איפשר לישראל, ובהמשך גם לארצות הברית, לבצע שורת תקיפות וחיסולים – שהגיעו לשיאם בהפצצת הכור בפורדו באמצעות מפציצי B-2.
כעת נשאלת השאלה האם איראן אכן הצליחה לשקם את היכולות האבודות. מומחי טילים בעולם מזהירים מפני התקרבות גוברת בין איראן לסין. לפי ההערכות, גם אם בייג'ין עדיין לא העבירה מערכות הגנה לטהרן, מדובר במהלך שצפוי להתרחש בהמשך. באחרונה ביקרו בכירים איראנים בסין, ולפי ההערכות – זה היה הנושא המרכזי. איראן מבקשת לרכוש מסין מערכות הגנה אוויריות, מטוסים וציוד נוסף, כדי לשקם את הפגיעה הקשה שספגה. כל אלה תלויים כמובן במצבה הכלכלי הרעוע של איראן מאז המבצע.

אחת המערכות שנמצאות על הפרק היא B9-HQ – גרסה סינית ארוכת טווח של מערכת ה־S-300 הרוסית, שמופעלת גם בפקיסטאן. גורם הבקיא בפרטים מציין כי קיימת גם אופציה לרכישת מערכת HQ-16 לטווח בינוני, ואף HQ-17 לטווח קצר-בינוני.
אך לא מדובר רק במערכות הגנה. איראן עשויה לרכוש מסין גם טילי אוויר־אוויר ארוכי טווח מדגם PL-15E – טיל שהוכיח את יכולתו רק באחרונה, כאשר בחודש מאי הצליח להפיל חמישה מטוסים בתוך רבע שעה.
וזו רק ההתחלה. בצה"ל עוקבים בדאגה אחר ציר העברות הנשק המתהווה, שעלול להחזיר לאיראן את היתרון וחופש הפעולה האווירי שנשלל ממנה. בטהרן אינם מכוונים רק לטווח הקצר – הם מביטים שנים קדימה, ומפיקים לקחים ממבצע דרמטי שבמהלכו הצליחה ישראל, בתוך 12 ימים, לפגוע באופן קשה במדינה שנחשבת למעצמה עולמית, ושהתקשתה להתמודד עם התקיפות הישראליות.
