דיווח מטריד בבלגיה: שני לוחמים שהשתתפו בפסטיבל "טומרולנד" בבלגיה נעצרו על ידי הרשויות בשל חשד לביצוע פשעי מלחמה בעזה, זאת לאחר פניה של קרן "הינד רג׳ב" האנטישמית.
על פי הדיווחים שפורסמו היום (שני), שני הלוחמים זומנו לחקירה ושוחררו מיד לאחריה. משרד התובע הפדרלי של בלגיה אישר כי חקירה פלילית נפתחה כעת.
🔴 BREAKTHROUGH: Two Israeli soldiers accused of war crimes in #Gaza were Arrested and interrogated at #Tomorrowland after a joint complaint by the #HindRajabFoundation & @GLAN_LAW.
This is historical!
More info ⬇️https://t.co/ATOiU9wCdB#JusticeForGaza #NoSafeHaven… pic.twitter.com/JBmkHo3vhl— The Hind Rajab Foundation (@HindRFoundation) July 21, 2025
אמש דיווחנו כי קרן "הינד רג'ב", גוף משפטי אנטי-ישראלי הפועל בבלגיה, הגישה בסוף השבוע בקשה דחופה לתובע הפדרלי במדינה לעצור שני חיילי צה"ל שנצפו מבלים בפסטיבל המוזיקה "טומורולנד" בעיירה בום.

קרן אנטי-ישראלית דורשת: לעצור חיילי צה"ל שנמצאים בטומורולנד
בהודעה שפרסמה הקרן נכתב כי החיילים זוהו לאחר שנופפו בדגל חטיבת גבעתי בקהל הפסטיבל. לדברי הקרן, מדובר ב"אנשים האחראים לפשעים בינלאומיים חמורים, כולל פשעי מלחמה ורצח עם ברצועת עזה". עוד נכתב כי החטיבה "תועדה בהשמדה מערכתית של תשתיות אזרחיות ובעבירות נרחבות נגד האוכלוסייה הפלשתינית".
ממשרד החוץ נמסר: "אזרח ישראלי וחייל צה"ל ששהו בבלגיה במסגרת חופשה עוכבו אתמול לתשאול, ושוחררו זמן קצר לאחר מכן. משרד החוץ וצה"ל טיפלו בנושא ונמצאים בקשר עם השניים".
