במסגרת המהדורה המרכזית של חדשות 14, פרסמנו הערב (ראשון) כי אריה סיקסק, המשמש כמנהל תחום אבטחת מידע וסייבר במשרד האוצר, מפרסם זה תקופה ארוכה בחשבונו האישי ברשת החברתית X מאות ציוצים בעלי אופי פוליטי בוטה – הכוללים ביטויים קשים כלפי ראש הממשלה, שרים בכירים, נבחרי ציבור, חרדים, ואף נגד מדיניות הממשלה עצמה, תחתיה הוא משרת.
בין היתר, כינה סיקסק את רה"מ נתניהו "פושע שמסכן את ביטחון ישראל". כלפי הציבור החרדי כתב: "החרדים הם אויבי ישראל". עוד הוסיף: "לא איראן, לא חיזבאללה, לא חמאס, לא טילים ולא כטב"מים. הסכנה הגדולה ביותר לאזרחי ממשלת ישראל היא הנאשם".
בציוצים נוספים אותם שיתף:
"אנשים מתענים במנהרות כמעט שנתיים… וחבורת הפושעים שבשלטון עסוקה בג׳ובים, השתמטות וקדנציה נוספת".
מעבר לכך, סיקסק שיתף עשרות מסרים של בכירי האופוזיציה, כולל ציוצו של יאיר לפיד לפיו "החל מהיום יש בישראל ממשלת מיעוט… ממשלה לא לגיטימית". הוא גם תקף את מדיניות הלחימה בעזה, תוך קריאות לסיום המלחמה והטחת האשמות בממשלה.
לפי הוראות התקשי"ר (תקנון שירות המדינה) וכללי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, עובד מדינה מחויב להימנע מהבעת עמדות פוליטיות פומביות, קל וחומר מהתבטאויות חריפות ומבזות כלפי נבחרי ציבור, ממשלה נבחרת וציבורים במדינה.
למרות זאת, סיקסק, המועסק בתפקיד רגיש במשרד האוצר, פרסם במשך תקופה ארוכה תכנים הנחשבים לחריגים ובלתי תקינים במסגרת שירותו הציבורי.
מלשכת שר האוצר סמוטריץ' אומרים לנו: "אנחנו מודים לערוץ 14 על העברת המידע החשוב שהועבר באופן מיידי למנכ"ל המשרד לטיפול בהתנהלות חמורה שלא עולה בשום צורה בכללי התקשי"ר. השר רואה בחומרה גדולה את הדברים – אין מקום לשיח כזה מצד עובדי מדינה וינחה את המנכ"ל לטיפול מיידי ומהיר".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר רואה בחומרה התבטאויות בעלות אופי פוליטי, לרבות ברשתות החברתיות, מצד עובדיו, גם כאשר מדובר בהתבטאות במרחב הפרטי. הפרסומים לא הולמים את המצופה מעובד ציבור במשרד. המשרד אינו מקל ראש באירועים מסוג זה, ויטפל בנושא בהתאם לנהלים ולהנחיות אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה".
מהנציבות נמסר כי הם התלונה התקבלה והתוכן בה נמצא תחת בדיקה.
