גורמים איראנים טוענים כי טהרן הסכימה באופן עקרוני לקיום משא ומתן בנושא הגרעין עם שלוש מדינות אירופאיות: גרמניה, צרפת ובריטניה, כך דווח הבוקר (ראשון) בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".
על פי הדיווח, הגורמים טענו כי "ההתייעצויות לגבי מועד ומקום השיחות נמשכות, ועדיין לא הוחלט באיזו מדינה יתקיימו בשבוע הבא". מקור נוס, הבהיר כי "הושג סיכום בנוגע לעצם הקיום של השיחות".

על פי כתבנו לענייני איראן דרור בלאזאדה, הסיבה לפתיחת השיחות של טהרן עם המדינות האירופאיות, היא שכרגע הסנקציות המופעלות על המדינה הן רק מטעם ארה"ב, אך האירופאים יכולים להפעיל בכל רגע סנקציות על איראן, ובטהרן מנסים למנוע זאת.
כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בשבוע שעבר למשא ומתן עם איראן בנוגע לגרעין, והצהיר כי טהרן מעוניינת בחידוש הדיאלוג – אך לדבריו, "אני לא ממהר לדבר". על פי בלאזאדה, האיראנים לא שוללים חזרה לשולחן המשא ומתן עם האמריקאים, אך מדגישים כי הדבר לא יוכל להתקיים בשל ה"בריונות" האמריקאית.
