מזכיר המדינה האמריקני רוביו התייחס הערב (רביעי) להסלמה בסוריה ואמר: "סיימתי שיחה כעת עם הגורמים הרלוונטיים, אנחנו מאוד מודאגים. רוצים שהלחימה בסוריה תסתיים, כי הייתה לנו כבר הפסקת אש. מדברים עם שני הצדדים כדי שהלחימה תסתיים".
במקביל להודעתו של רוביו, בסוריה מדווחים על גל תקיפות חדש לעבר מטרות של משטר הג'יהאדיסטים של ג'ולאני במחוז דרעא שבדרום סוריה.

כאמור, כ-1000 דרוזים ישראלים חצו היום את הגבול מישראל לסוריה, כאשר אוטובוסים נוספים בדרכם לרמת הגולן. כוחותינו הטילו ביומיים האחרונים בסוריה למעלה מ-160 חימושים ונערכים בתגבור כוחות להסלמה של מספר ימי קרב ולהגברת התקיפות בהתאם לצורך.
בצה"ל אומרים שהמשטר הסורי כיתר את סווידא מכל כיווניה, כחלק מרצון של המשטר לבסס משילות, וכי יש מעשי טבח של ג'יאהדיסטים מטעם המשטר, ששולט עם כוחותיו במרחב. כ-200 חיילי צבא סוריה נמצאים בתוך סווידא, ועוד כ-1000 חמושים גי'אהדיסטים מסביב.
עוד אמרו בצה"ל כי לא נערכו לחציית הדרוזים הישראלים לסוריה, וכי כניסה קרקעית של כוחותינו אינה על הפרק כרגע. עם זאת, בהנחיית הרמטכ"ל יוזזו כוחות איסוף ולוחמים לרמת הגולן, כשגם אוגדה 98 הנמצאת בעזה קיבלה פקודה להיערך לתזוזה צפונה.
