הדרוזים בסוריה שוב בעין הסערה. קרבות עזים פרצו אתמול במחוז סווידא שבו יש רוב דרוזי. במוקד, סכסוך בין בדואים לדרוזים במחוז. כנופיות בדואים באזור מבצעות כבר תקופה מעשי שוד נגד הדרוזים ואתמול הגיע הקש ששבר את גב הגמל: בדואים עצרו נהג דרוזי שהוביל משלוח ירקות, השתלטו על המכונית שלו ועל התכולה, וגנבו ממנו כסף. לסווידא הוא חזר ברגל.
עימותים חמושים פרצו, והבדואים השתלטו על מספר כפרים דרוזים. הבדואים זוכים בעימות הזה לגיבוי מחייליו של נשיא סוריה אל-ג'ולאני. הדרוזים מצדם השיבו אש ובתיעוד שהתפרסם הם נראים מכים חיילים סורים שנפלו לידיהם.

העימותים האלה הם תירוץ לאל-ג'ולאני לשלוח כוחות למחוז סווידא שבו השליטה שלו רופפת. שר הפנים הסורי צייץ היום: "היעדר מוסדות המדינה, ובמיוחד אלה הצבאיים והבטחוניים הם הסיבה המרכזית למה שקורה בסווידא".
נראה שלאל-ג'ולאני יש שיטה לטיפול בסכסוכים עדתיים, הוא נותן למיליציות משולחות הרסן ש"מזוהות" עם השלטון שלו להתפרע, וכך אינו צריך לקחת אחריות. העימותים האלה הם מלחמה דתית-עדתית, והחמושים של אל-ג'ולאני רואים את הדברים באותו אופן.
באחד התיעודים שהתפרסמו נראו שניים מאנשיו של אל-ג'ולאני כשהם לועגים לסימן ההיכר הדרוזי — השפם: "אנחנו באים לקצץ שפמים. אנחנו באים לקצץ שפמים כמו שצריך".

אנשיו של אל-ג'ולאני הם סונים, הם מייצגים את הרוב בסוריה, הבדואים גם הם סונים ומפה נובעת ההזדהות. חיילים סורים הם ערב רב של מיליציות שעכשיו התאחדו, כדי להקים את הצבא הסורי החדש, אבל הדי אן איי הג'יאהדיסטי-סוני עוד זורם להם בדם.
נכון לשעות הצהריים היום, העימותים עדיין נמשכו, ולפי הדיווחים גבו 30 קורבנות. היום דווח כי כטבמים ישראלים תקפו לא רחוק מסווידא טנקים סורים ויש כאן איתות אזהרה לאל-ג'ולאני ולאנשיו. סוריה היא חבית של חומר נפץ עדתית וג'יהאדיסטית, אם נחתום איתה על הסכמים כדאי לקחת את זה בחשבון.
