כתבנו הפוליטי מוטי קסטל: ועדת השרים להדחת היועמ"שית שהתכנסה היום (שני) בבניין הכנסת, החליטה, לפנים משורת הדין, להעניק לה הזדמנות לשימוע נוסף, שיתקיים ביום חמישי בשעה 10:00 בבוקר. המטרה – שההליך יהיה ללא פגם ורבב.
החלטת הוועדה מגיעה בעקבות סירובה של בהרב מיארה להגיע לדיון שנערך בעניין. זמן קצר לפני שהחלה הישיבה, היא העבירה מכתב בן שישה עמודים לממשלה בו הטענה כי לא תגיע לדיון מכיוון שמדובר "בהליך שאינו חוקי מיסודו".

במכתב ששיגרה לממשלה נכתב כי "השימוע המתוכנן להיום מאפשר לפטר את היועצת המשפטית לממשלה או כל יועץ אחר בעתיד משיקולים זרים ומושחתים: כתגובה להחלטות משפטיות לגיטימיות, כמו מניעת פעולות בלתי חוקיות, פתיחה בחקירה, או סירוב להפסיק הליך פלילי נגד חבר ממשלה".

החל ה'שימוע' להדחת היועצת המשפטית לממשלה
כזכור, הדיון שהתנהל היום הגיע לאחר תקופה ארוכה של התדרדרות במערכת היחסים וחוסר אמון מתמשך בינה לבין הממשלה עמה היא אמורה לעבוד. על פי כתבנו, במהלך הדיון, הציג השר שיקלי מסמך בן 84 סעיפים המהווים תקציר של מאות עמודי סעיפי האישום שהכין שר המשפטים יריב לוין לקראת הדיון.
מוקדם יותר היום, הגיב שר התקשורת קרעי להחלטה של מיארה לא להתייצב לשימוע, וקבע: "הסירוב המביש של בהרב-מיארה להתייצב לשימוע בפני ועדת השרים, עוד לפני שהציגה את עמדתה לגופו של עניין, הוא המשך ישיר לקו המתנשא והכוחני שהיא מובילה – קו שמקדש שלטון פקידים ומבטל את רצון הבוחר".

"סיום כהונתה הוא לא רק חוקי ולגיטימי – הוא חיוני לדמוקרטיה. אני קורא לחברי הוועדה להודיע כי אי התייצבותה לשימוע כמוהו כהודאה בכתב האישום נגדה ומשכך הם ממליצים להדיחה באופן מיידי. יש להביא המלצה זו לדיון מחר בממשלה", חתם את דבריו.
