הדיון בנושא הדחת היועמ"שית גלי בהרב מיארה החל לפני זמן קצר (שני) בכנסת, אך האירוע מגיע לאחר תקופה ארוכה של התדרדרות במערכת היחסים וחוסר אמון מתמשך בינה לבין הממשלה עמה היא אמורה לעבוד.

החיכוך בין היועמ"שית לממשלת הימין: איך הכל החל?
כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח כי במהלך הדיון, יציג השר שיקלי מסמך בן 84 סעיפים המהווים תקציר של מאות עמודי סעיפי האישום שהכין שר המשפטים יריב לוין לקראת הדיון.

הכל החל במרץ האחרון, כששרי הממשלה הצביעו על הדחת היועמ"שית מתפקידה, ההצעה להבעת אי אמון עברה פה אחד. כבר אז החלה בהרב מיארה בחוסר שיתוף הפעולה עם הממשלה, כשהיא סרבה להתייצב לדיון לדרישתו של לוין.
המאבק של הממשלה בניסיון להדיח את בהרב מיארה נמשך מאז, וכלל מאבקים חליפת מכתבים ופניות רבות לבג"ץ. כך למשל, רק לפני כשבוע הגישה בהרב מיארה תגובה לבג"ץ בהמשך לעתירה נגד ההחלטה לפטרה, וטענה כי מדובר בהליך לא חוקי.

שופט העליון סולברג שעסק בעתירה קיבל אמש את עמדת הממשלה וקבע כי השימוע לגלי בהרב מיארה יוכל להתקיים מחר בוועדת השרים להדחת היועמ"שית. בהחלטה נכתב כי "בית המשפט אינו נדרש לטענות הנוגעות לעניין מסוים, בטרם התקבלה ההחלטה הסופית של הרשות המוסמכת לגבי אותו עניין".
ההימנעות של בהרב מיארה מדין וחשבון לדרישת הממשלה נמשכה ממש עד רגע לפני הישיבה, כשהודיעה במכתב, זמן קצר לפני תחילת הדיון, כי לא תתייצב לשימוע של ועדת השרים שתדון בהדחתה. לדבריה, מדובר בהליך שאינו חוקי מיסודו.

במכתב ששיגרה לממשלה נכתב כי "השימוע המתוכנן להיום מאפשר לפטר את היועצת המשפטית לממשלה או כל יועץ אחר בעתיד משיקולים זרים ומושחתים, כתגובה להחלטות משפטיות לגיטימיות, כמו מניעת פעולות בלתי חוקיות, פתיחה בחקירה, או סירוב להפסיק הליך פלילי נגד חבר ממשלה".
