accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

סערה במשרד החוץ האמריקאי: 1,350 מפוטרים במסגרת תוכנית ייעול

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יז תמוז ה'תשפה (13.07.25)

8

7

like

1

dislike

משרד החוץ האמריקאי הודיע כי יפטר יותר מ־1,350 עובדים כחלק מרפורמה רחבה שמובילה הנהגת טראמפ, במטרה לייעל תהליכים ולצמצם כפילויות • על פי הדיווח, המהלך מתואם עם שינויים אסטרטגיים במדיניות החוץ, אך המשרד הדגיש שהפיטורים לא ישפיעו על שליחויות קריטיות או נושאים דיפלומטיים חיוניים


משרד החוץ האמריקאי החל בסוף השבוע האחרון בפיטורים של למעלה מ–1,300 עובדים, זאת בשל "יעול של הפעילות הפנימית סמטרה להתמקד בסדרי עדיפויות דיפלומטיים. על פי ההודעה, הקיצוצים אינם פוגעים בנושאי ליבה, אלא עוסקים במשרדים כפולים או מיותרים.

על פי הדיווח ברויטרס, הפיטורים יתבצעו במקביל להערכות מחודשות במדיניות החוץ של ארצות הברית, בעיקר בנושאי איראן, רוסיה וסין. המהלך, שזוכה לגיבוי מלא מבית הלבן, נתפס כסימן נוסף לכך שממשל טראמפ מתכוון להפעיל מדיניות תקיפה ובלתי מתפשרת מול מדינות אויב.

מרואן ברגותי פלאש 90
maximize-image
הבית הלבן | צילום: דוברות הבית הלבן

בהקשר זה, צופים אנליסטים אמריקאים כי צעדים אלו מבשרים על קו ברור של ממשל טראמפ גם במאבק מול תוכנית הגרעין האיראנית, מה שמחזק את ההבנה כי ארצות הברית עשויה לנקוט בהמשך בפעולות נוספות, הן כלכליות והן מודיעיניות, כדי למנוע מהמשטר בטהרן את האפשרות להתקדם לעבר יכולת גרעינית מבצעית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News