משרד החוץ האמריקאי החל בסוף השבוע האחרון בפיטורים של למעלה מ–1,300 עובדים, זאת בשל "יעול של הפעילות הפנימית סמטרה להתמקד בסדרי עדיפויות דיפלומטיים. על פי ההודעה, הקיצוצים אינם פוגעים בנושאי ליבה, אלא עוסקים במשרדים כפולים או מיותרים.
על פי הדיווח ברויטרס, הפיטורים יתבצעו במקביל להערכות מחודשות במדיניות החוץ של ארצות הברית, בעיקר בנושאי איראן, רוסיה וסין. המהלך, שזוכה לגיבוי מלא מבית הלבן, נתפס כסימן נוסף לכך שממשל טראמפ מתכוון להפעיל מדיניות תקיפה ובלתי מתפשרת מול מדינות אויב.

בהקשר זה, צופים אנליסטים אמריקאים כי צעדים אלו מבשרים על קו ברור של ממשל טראמפ גם במאבק מול תוכנית הגרעין האיראנית, מה שמחזק את ההבנה כי ארצות הברית עשויה לנקוט בהמשך בפעולות נוספות, הן כלכליות והן מודיעיניות, כדי למנוע מהמשטר בטהרן את האפשרות להתקדם לעבר יכולת גרעינית מבצעית.
